Bugatti-Rimac

Volkswagen prodává značku Bugatti Chorvatům. Můžeme čekat velké věci!

Bugatti-Rimac
Zdroj: Bugatti-Rimac
Téma:

Německý koncern Volkswagen potvrdil to, o čem už se nějakou dobu spekuluje: Svůj většinový podíle v ikonické francouzské automobilce Bugatti prodá chorvatské firmě Rimac, krterá se specializuje na elektrické hypersporty. Spojení těchto značek tak slibuje hodně zajímavou budoucnost.

Většinový podíl v automobilce Bugatti už nebude patřit německému koncernu VW. Volkswagen ho prodá do Chorvatska. Většinu totiž získá chorvatská společnost Rimac, kterou založil inovátor a byznysmen Mate Rimac a která se specializuje na výrobu elektrických hypersportů.

 

Volkswagen o svůj vliv v Bugatti ale úplně nepřijde - stále si udrží menšinový podíl přes svoji automobilku Porsche, která do Rimacu investovala už v minulosti.

 

Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac, chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a převezme i provozní vedení. Německé Porsche bude mít zbylých 45 %

 

Bugatti-Rimac bude mít sídlo v Záhřebu, kde Rimac rozšiřuje svůj technologický kampus. Firma oficiálně vznikne až ke konci roku, protože spojení musí ještě potvrdit antimonopolní úřady. Řízení má mít na starosti 33letý rodák z Bosny-Hercegoviny Mate Rimac, jehož hvězda nad automobilovým světem září stále výrazněji.

 

 

"Spojujeme silné odborné znalosti Bugatti v oboru hyperaut s obrovskou inovativní silou společnosti Rimac, což slibuje velké naděje v oblasti elektrické mobility," uvedl generální ředitel společnosti Porsche a člen představenstva koncernu VW Oliver Blume.

 

Bugatti-Rimac bude mít přibližně 430 zaměstnanců v Záhřebu a francouzském Molsheimu, kde se i nadále budou vyrábět všechny modely Bugatti. V Chorvatsku se vyrábí plně elektrický Rimac Nevera, který společnost představila teprve před měsícem. A vznikají tam také klíčové komponenty, které využije i Bugatti.

 

 

Společný podnik spojí historii Bugatti, kvalitní řemeslné zpracování a konstrukční schopnosti s odbornými znalostmi Rimacu v oblasti elektrifikace vozidel a vysoce výkonných elektrických pohonných jednotek. "Rozhodně nebudeme lepit odznaky Bugatti na Neveru a ani nehodláme do Chironu přidávat hybridní technologii. Vyvíjíme pro Bugatti něco zcela nového," vzkázal Mate Rimac.

 

Naznačil, že ve střednědobém horizontu vyjede i plně elektrický model Bugatti, ale zároveň ještě na "nějakou dobu" vidí prostor i pro přežití spalovacího motoru v hybridních modelech. "Budeme poslouchat fanouškovskou základnu a naše zákazníky a vyrábět produkty, které mají pro značku smysl. Jsem nadšený z potenciálu těchto dvou značek.  Je to příležitost udělat pár velmi vzrušujících aut," dodal s úsměvem Rimac.

 

 

Svoji firmu založil v roce 2009, o dva roky později debutoval její elektrický supersport Concept One. Ze startupu se postupně stala obdivovaná a inovativní technologická společnost, do které kromě Porsche investovaly i automobilky Hyundai a Kia nebo čínský výrobce baterií Camel Group.

 

Podívejte se, jak Rimac nedávnou představil svou "bouři" - elektrický hypersport Nevera:

 


 

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

TN.cz