FOTO A VIDEO

Úspěšný crossover od Peugeotu mění vzhled. Podívejte se, jak vycenil zuby

Téma:

V Peugeotu zapracovali na svém úspěšném modelu 3008. Druhá generace prošla výraznou proměnou a úspěšný crossover tak po čtyřech letech na trhu dostal nový vzhled i technologie. Podívejte se, jak se změny povedly.

Peugeot představil modernizovanou verzi crossoveru 3008. Má být dynamičtější a elegantnější. Obměnou prošla zadní světla a změnil se i vzhled přední části. V nabídce budou naftové, benzínové i plug-in hybridní motory a také pohon čtyř kol.

 

Design

 

Na první pohled nejvýraznější je přepracovaná příď. Po vzoru všech nových peugeotů dostala i 3008 zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou, která evokují lví zuby. Přední světlomety jsou agresivnější a od první úrovně výbavy používají LED technologii.

 

Nová je i bezrámová maska chladiče - řečeno slovy designéra: lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Lesklé boční černé mřížky sání v nárazníku a lakovaný chránič prahu mají zvýraznit sportovní charakter.

 

Verze GT/GT Pack mají ještě specificky upravenou masku, světlomety dostaly ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Modernější jsou i znaky GT (přední blatníky a víko zavazadlového prostoru).

 

Funkce "Foggy Mode" ve Full LED světlometech nahradila mlhová světla - při zapnutých zadních mlhových světlech se rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

 

Nová modernizovaná zadní světla mají tvar 3D lvích drápů a směrovky používají posuv světla. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

 

Interiér

 

Změnou prošel i i-Cockpit. Digitální přístrojovou desku s úhlopříčkou 12,3 palců doplňuje nový centrální dotykový desetipalcový displej a už typická sada sedmi tlačítek připomínajících klapky klavíru, které umožňují přístup k rádiu, klimatizaci nebo navigaci. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.

 

 

Na středové konzole jsou všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco. U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport a 4WD u verze s pohonem všech kol.

 

Peugeot 3008 dostal také nové čalounění a ozdobné prvky, které jsou u verrzí GT z tmavého lipového dřeva.

 

Technologie

 

Modernější je 3008 i v útrobách, vyfasoval novou sadu inteligentních technologií a novější generaci asistenčních systémů řízení.

 

Příkladem je v segmentu kompaktních SUV unikátní systém nočního vidění (Night Vision), který umožňuje rozpoznat osoby a zvířata až 250 metrů před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém automatického nouzového brzdění poslední generace pak rozpozná chodce a cyklisty ve dne i v noci v rychlosti 5 až 140 km/h. Vylepšený je i systém rozpoznávání dopravních značek.

 

Motory

 

V nabídce jsou tříválcové benzínové motory 1.2 s výkonem 130 koní a s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo osmistupňovým automatem. Druhou možností je čtyřválcová 1.6 s výkonem 180 koní spolupracující s automatickou osmistupňovou převodovkou.

 

Diesel bude jen jeden: čtyřválcová 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní.

 

 

Plug-in hybridy budou na výběr dva. HYBRID4 300 e-EAT8 s pohonem všech kol a dojezdem až 59 km ve 100% elektrickém režimu nebo HYBRID 225 e-EAT8 s pohonem předních kol a o tři kilometry kratším "elektrickým" dojezdem.

 

První verze je výsledkem kombinace motoru s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vepředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní s výkonem 112 k (83 kW).

 

Ta druhá s pohonem dvou kol kombinuje motor o výkonu 180 k (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.

 

Li-ion baterie má kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které splňují všechny potřeby nabíjení. Ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka 3,7 kW a za příplatek jednofázová nabíječka 7,4 kW.

 

 

Modernizované SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět ve francouzském Sochaux, na evropský trh má být uvedeno na konci letošního roku. Ceník automobilka prozradí později.

 

Peugeot 3008 je lídrem na trhu kompaktních SUV, od uvedení na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800.000 kusů a v roce 2017 získal model ocenění Car Of The Year.

Fotogalerie: Peugeot 3008 vycenil lví zuby

1
/
8
Zdroj: Automobiles Peugeot
Modernizovaný crossover Peugeot 3008 - 16

Související témata:
TN.cz