Velký přehled

TESTY letních pneu: Skvělá novinka pro SUV i překvapení levných značek

Letní pneumatiky
Zdroj: dTest
Téma:

Čas přezouvání na letní pneu je tu a s ní i série každoročních testů. Pokud se poohlížíte o nových pneumatikách, podívejte se, jak jednotlivé značky a typy dopadly v našem velkém přehledu.

Na začátku letní sezóny vyšla celá řada testů, například velký test časopisu Autobild, autoklubu ADAC nebo organizace GTÜ, která má na starosti německé STK. Podívejte se na výsledky pneumatik nejběžnějších i méně běžných rozměrů.

 

Největší evropský autoklub, německý ADAC pneumatiky testuje pravidelně a velmi podrobně. Kromě bezpečnosti, vlastností za různých podmínek experti testují i hlučnost a komfort, vliv na spotřebu a míru opotřebení. Vlastnosti patnácti různých pneumatik na suchu ADAC opět měřil na zkušební dráze v Itálii, mokrý okruh měli komisaři v Německu. Na celkovém hodnocení má největší podíl chování na mokru (40 %), pak chování na suchu a rychlost opotřebení (po 20 %) a hluk i vliv na spotřebu mají desetiprocentní podíl.

 

Vítězové testu ADAC pro rok 2021 v rozměru 225/50 R17:

1. Falken Azenis FK510

2. Continental PremiumContact 6

3. Kumho Ecsta PS71

4. Bridgestone Turanza T005

5. Michelin Primacy 4

 

Vítězem v tomto rozměru byly Falken Azenis FK510, které v daném rozměru koupíte za necelých 2300 korun za kus. Dobré výsledky měly ve všech hodnocených kritériích, obzvlášť v chování na suchu, i mokru a také v opotřebení.


Vítězové testu ADAC pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16:

1. Continental PremiumContact 6

2. Semperit Speed-Life 3

3. Bridgestone Turanza T005

4. Goodyear Efficient Grip Performance 2

5. Kumho Ecsta HS51

 

Letní pneu Continental PremiumContact 6, které se dají v tomto velmi rozšířeném rozměru pořídit od necelých šestnácti stovek za kus, bodovaly hlavně díky výborným vlastnostem na mokru. "Velkým překvapením je ale novinka od rakouského Semperitu, jejíž druhé místo z ní dělá pneumatiku s ideálním poměrem cena/výkon," doplňuje portál testpneumatik.eu, který se testování podrobně věnuje. Slušný výsledek dosáhly i dostupné pneumatiky Kumho Ecsta HS51, o kterých si přečtete i v dalších testech a které se jeví jako velmi dobrá koupě v poměru cena/výkon.

 

 

Jediné protektory (recyklované pneu s novým běhounem) ve výběru ADACu King Meiler Sport 1, skončily na posledním místě s hodnocením "dostatečné". "V disciplíně na suchu je brzdná dráha druhá nejdelší v testu. Pneumatika se chová nekonzistentně, zejména při vyšších teplotách: při vjezdu do zatáčky reaguje zpožděně a nepřesně a při všech jízdních manévrech se rychle dostává na limit v přilnavosti," hodnotí zmíněné protektory ADAC s tím, že ani výsledky na mokru nebyly zrovna dobré.

 

 

ADAC vyhlásil i samostatné výsledky testů životnosti patnácti různých pneumatik v jednom z nejběžnějších rozměrů 205/55 R16. Testuje se tak, že řidiči ujedou na pláštích určitou vzdálenost v konvoji, podle úbytku dezénu přístroj dopočítá, kolik kilometrů zbývá do úplného opotřebení.

 

Výsledky testu životnosti ADAC pro rok 2021:

 

První místo v tomto kritériu obsadily pneumatiky Goodyear Efficient Grip Performance 2 s více než dvojnásobnou životností proti pneumatikám některých jiných značek. Limit opotřebení je u nich podle testu 55.300 ujetých kilometrů. Rozdíl mezi nejhorším a nejlepším modelem je neuvěřitelných 30.500 km: Nokiany Wetproof dosáhly limitního nájezdu už po 24.800 km.
Druhé byly pneu Fulda EcoControl HP 2, třetí Petlas Imperium PT515, které ale v jiných kritériích dopadly bídně. Čtvrté místo v testu životnosti obsadily Kumho Ecsta HS51 a páté jinak průměrné gumy BF Goodrich Advantage. Překvapením je poměrně krátká životnost prémiovek Pirelli Cinturato P7 C2.


Další testy magazínů Autobild, Autozeitung a organizace GTÜ najdete na dalších stránkách:

1
2 3
Související témata:
TN.cz