Auta za třetinu

Stočená, bouraná, se závadami. Bazar chce taková auta oficiálně prodávat!

Autobazar
Zdroj: Profimedia
Téma:

Velcí prodejci ojetin často odmítají vykupovat auta, která nesplňují jejich standardy - mnohdy jde o vozidla, která jsou sice pojízdná, ale mají skryté závady nebo třeba upravený tachometr. A právě taková auta pak končí "na ulici" - prodávají se dál přes internet v inzerátech soukromníků nebo malých bazarů. Kupující jsou často o závadách špatně informováni a požadované částky neodpovídají skutečnému stavu aut. Síť bazarů Auto ESA tomu chce zabránit - bude taková auta prodávat, ale nejdřív je pořádně prověří, aby zákazníci měli podrobný soupis závad a věděli, že nekupují zajíce v pytli. Cena bude odpovídat skutečnému stavu vozidel.

Síť autobazarů Auto ESA spouští program levné vozy. Za nižší ceny v něm bude nabízet auta takzvaně "na dojetí". Tedy taková auta, která sice mají nějaký nedostatek, ale ten jim nebrání v bezpečném provozu. "Program přináší zájemcům více jistoty a lepší ceny," říká marketingový ředitel Auto ESA Filip Kučera.

 

Cílem není pustit horší auta mezi ostatní, ale naopak tuto kategorii oddělit. A předat zákazníkům podrobné informace, které by jinak pravděpodobně zůstaly skryté. "Na prověření každého vykupovaného vozu se u velkých prodejců vynakládají nemalé prostředky. Podílejí se na něm kvalifikovaní mechanici v dílnách a řada lidí v kancelářích. Výsledkem jejich práce je hodnotný soubor informací o daném vozidle, který ale při odmítnutí vozidla k výkupu již nikomu dále neposlouží," popisuje Kučera.

 

Jakmile totiž velký autobazar najde na autě některé závady, odmítne ho vykoupit. A odmítnutí prodávající se pak snaží auta nabízet jinde. Využívají k tomu cesty nejmenšího odporu, jaké představují například soukromá inzerce nebo prodej v menších bazarech. Závady jsou pak v mnoha případech zatajovány a vozidla jsou nabízena za standardní ceny, jako by byla zcela v pořádku.

 

 

"Denně odmítáme asi 70 procent nabízených vozidel, protože nesplňují standardy Auto ESA. Asi 35 procent vozů má špatný stav motoru a převodovky, 25 procent nevyhovující stav karoserie a 5-10 procent má problematickou historii nebo právní vady,” popisuje Filip Kučera. "V rámci monitoringu inzerce však zjišťujeme, že námi odmítnuté vozy se objevují v inzerci, a to bez uvedení odhalených skutečností a za standardní ceny, jako by vozidlo bylo v naprostém pořádku," dodává.

 

Auto ESA chce takovou praxi změnit. Začne auta s určitým typem závad vykupovat. Prověří je a veškeré závady zjištěné při prověření jasně deklaruje. Má jít o závady, které nebrání v provozu, například o upravený tachometr, opravu nosných částí karoserie po havárii nebo vyšší míru koroze.

 

 

A skutečnému stavu bude odpovídat i cena. "Seznam závad je u každého vozu uveden na informačních tabulích ve vozech. Zároveň se tyto závady promítají do ceny. Cena vozů zařazených do programu je minimálně o třetinu nižší než cena standardní," vysvětluje Kučera s tím, že všechny vozy budou po právní stránce v pořádku a budou splňovat veškeré podmínky pro bezpečný provoz na pozemních komunikacích.

 

 

Autobazar sází na to, že pro levná "auta na dojetí" najde dostatek zájemců. Příkladem mohou být začátečníci s čerstvým řidičákem, studenti, chovatelé, stavebníci nebo rodiny v obtížné situaci.

 

 

Do programu bude zařazovat auta hlavně z protiúčtů. "Očekáváme, že program osloví tu část zákazníků, kteří hledají auto za výrazně nižší cenu, než je cena obvyklá. Vítaným řešením pro ně může být co nejlevnější prověřený vůz sice se závadami, ale takovými, které nebrání provozu. Který je právně v pořádku, majitel není v exekuci nebo insolvenci, má platnou STK a nemá nebezpečné závady pro provoz na pozemních komunikacích," dodává marketingový ředitel Auto ESA.

Související témata:
TN.cz