Pomáháme s výběrem

Spolehlivá, vybavená, dostupná. Na co si dát pozor u ojeté Hondy CR-V

Honda CR-V
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Honda CR-V je kompaktní SUV či crossover, který je známý svou spolehlivostí. Na trhu je často ke koupi v dobře vybavených verzích například s koženými sedadly, automatickou převodovkou a s pohonem všech kol. Jak si dobře vybrat?

"Honda CR-V se vyrábí od roku 1995 už v páté generaci. Na trhu ojetin jsou aktuální především generace 2, 3 a 4. V průběhu let se z kompaktního SUV postupně stal crossover, kříženec SUV a kombi. Výrobce tím reagoval na skutečnost, že většina CR-V se do terénu ani nepodívá. Pohon všech kol však stále na trhu převládá, protože je užitečný i na silnici, kdykoliv nastanou špatné podmínky," říká Filip Kučera z Auto ESA.

 

Honda CR-V 2. generace (2001-2006)

Druhá generace má nadčasový design terénního vozu s rezervou na zadních dveřích. Zadní sedačky jsou posuvné a lze měnit sklon opěráků, takže zavazadelník může mít až 628 litrů. V podlaze kufru je dokonce skrytý piknikový stolek.

 

Benzínový dvoulitr 2.0 VTEC s variabilním časováním ventilů umožňuje jízdu v širokém spektru otáček. Ve vyšších otáčkách motor pěkně táhne, ale má vyšší spotřebu.

 

Naftový motor 2.2 CDTI je spolehlivý a má nižší spotřebu než benzínový dvoulitr. Nesvědčí mu však krátké jízdy a časté studené starty.

 

 

Jinak spolehlivý vůz trápily pískající lamely pohonu 4x4, zvlněné kotouče nebo problémy se zadním diferenciálem. Někomu může vadit obcházení pátých dveří, které se otevírají k chodníku. Je to proto, že na hlavních trzích pro Hondu se jezdí vlevo.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Honda CR-V 2.0 V-TEC 110 kW 4x4, 2004, 73.710 km, 120.000 Kč.

 

 

Honda CR-V 3. generace (2007-2011)

Třetí generace už má atraktivní design crossoveru. Světlá výška byla snížena v zájmu jízdních vlastností, zvýšená pozice za volantem však zůstala zachoivána. Páté dveře bez zavěšené rezervy se otevírají vzhůru. Na zavazadelník o objemu 524 litrů navazují praktické skládací zadní sedačky a vůz má tak vynikající přepravní kapacitu.

 

Ve třetí generaci jsou nejrozšířenější naftové motory 2.2 I-DTEC 103 kW. Jsou kultivované, spolehlivé a mají dobrou spotřebu.
Z hlediska spolehlivosti je sázkou na jistotu benzínový motor 2.0 VTEC 110 kW. Počítejte ale s vyšší spotřebou asi o dva litry paliva na 100 km.

 

 

U třetí generace je potřeba dát pozor na hodně ojeté diesely, které mohou mít problémy s filtry pevných částic. Počítejte s tím, že jejich cena je vyšší než u konkurence. Vozy také často trápí vlhkost ve světlometech.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 103 kW 4x4, Executive, 2011, 112.926 km, 205.000 Kč.

 

 

Honda CR-V 4. generace (2011-2016)

Čtvrtá generace pokračuje ve stylu crossoveru s ještě vylepšenými jízdními vlastnostmi na silnici. Karoserie je nižší, přičemž ostatní rozměry zůstaly zachovány.

 

Benzínový motor 2.0 VTEC/114 kW s vynikající spolehlivostí a sníženou spotřebou doplňují dva naftové: 1.6 I-DTEC 88kW (později i 118 kW) a 2.2 I-DTEC 110 kW.

 

 

U více ojetých dieselů je třeba opět dát pozor na filtry pevných částic. Pozitivní je, že jejich cena je ve čtvrté generaci už nižší a u 1.6 srovnatelná s konkurencí.


Z aktuální nabídky na trhu:

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 110 kW, 4x4, automat, 2013, 81.350 km, 310.000 Kč.

 

"Honda CR-V patří k nejspolehlivějším SUV a častějším důvodem k návštěvě servisu bývají nehody než poruchy. Vyšší cenu náhradních dílů můžeme pokrýt výhodným pojištěním v rámci našeho financování nebo oblíbenou službou rozšířené záruky na technické závady vozidla," doplňuje Filip Kučera Auto ESA.

Související témata:
TN.cz