Spolehliví Japonci

Spolehlivá střední třída za dobré peníze? Jak vybrat a na co dát pozor

Mazda 6 2014
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Ojeté sedany a kombíky japonských značek jsou zajímavé především cenou. Ta klesá rychleji, než u evropských bestsellerů jako je třeba Volkswagen Passat. Za dobré peníze tak můžete pořídit kvalitní a spolehlivé auto. Na co se zaměřit, abyste koupili dobře?

Z japonských modelů střední třídy jsou v autobazarech nejvíce zastoupeny Mazda 6 a Toyota Avensis. “U obou modelů převažují na trhu praktické kombíky nad sedany a liftbacky. Aktuálně je na trhu nejvíce vozů druhé a třetí generace. U Mazdy 6 je větší výběr benzínových motorů, u Toyoty naopak naftových,” říká Filip Kučera z Auto ESA.

 

Mazda 6 (2. generace 2007-2012, 3. generace 2012-současnost)

 

Mazda 6 hraje ve vybrané dvojici populárních ojetin roli krasavice. V obou uvedených generacích má vynikající podvozky s dlouhou životností. Po praktické stránce zaujme mimo jiné chytrým řešením sklápění zadních sedadel, které vytváří rovnou plochu.

 

 

Mazda odmítá jít cestou snižování objemů motorů, ale sází na zvyšování jejich účinnosti. Benzínové motory 1,8 a 2,0 vynikají dlouhodobou spolehlivostí. Za nejlepší motor, který během dvou generací prochází vývojem, se považuje vysoko objemový atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru. Má velmi příjemný zátah a při lehké noze nízkou také spotřebu. Benzínové motory nejsou v Mazdách zdrojem problémů.

 

Naftové motory 2,0 a 2,2 litru dokážou najet stovky tisíc kilometrů. Jejich specifická konstrukce a technická řešení však bezpodmínečně vyžadují pravidelnou výměnu oleje a údržbu vstřikovačů. Pokud se péče zanedbá a předepsané úkony neprovádí, motor se zadírá a poškozuje se filtr pevných částic. Proto se zajímejte se o vozy s jasnou historií výměn oleje zaznamenaných v servisní knížce.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Mazda 6 kombi 2.0i/107 kW, 2014, 24.243 km, 350.000 Kč.

 

Toyota Avensis (2. generace 2002-2008, 3.generace 2009-2018)

 

Toyota Avensis je oproti Mazdě 6 poněkud konzervativní. Ovšem spolehlivostí a trvanlivostí s ní může směle soutěžit. Z houpavého podvozku druhé generace se vyvinul tužší, přitom komfortní podvozek generace třetí. Avensis nabízí dostatek místa pro všechny cestující a velký zavazadelník.

 

 

Avensis má paletu benzínových motorů v objemech 1.6, 1.8, 2.0 a 2.4 litru. Všechny motory mají velmi rozumnou spotřebu, kromě posledního, který do třetí generace nepostoupil.

 

Spolehlivé motory může poškodit pouze zanedbaná péče. Motory občas trpí uvolněnými rozvodovými řetězy. Ukazatelem je rachot z motorového prostoru.

 

 

Stejně jako u Mazdoy 6 jsou k dispozici naftové motory o objemu 2,0 a 2,2 litru. Vynikají kultivovaností a pružností, jejich kondice je ale různá, především podle najetých kilometrů, kvality používané nafty a dodržování servisních intervalů. U více ojetých vozů se může projevit problém s těsněním pod hlavou, vstřikovači nebo filtrem pevných částic. Klíčem k výběru bezproblémového vozu je znalost servisní historie. 

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Toyota Avensis kombi 2.0D-4D/93 kW, 2010, 146.251 km, 145.000 Kč.

 

“Poruchovost japonských vozů je obecně na nižší úrovni. Vozy trpí menším počtem závad, o kterých zkušení technici ví a mohou je předvídat. Druhovýroba během let přinesla možnosti levnějšího řešení oprav. Příznivé ceny jsou často také u originálních náhradních dílů. A pro případy skrytých závad jsou tu naše nadstandardní záruky,” doplňuje Filip Kučera z Auto Esa.

Související témata:
TN.cz