Bez šípu

Škodovka prý chystá nové logo. Jak by se vám líbila tato radikální změna?

Údajné nové logo Škodovky
Zdroj: Cochespias
Téma:

Budou mít škodovky po deseti letech nové logo? Na sociálních sítích se o tom živě diskutuje. Může za to obrázek, který prý ukazuje novou podobu "okřídleného šípu", onen šíp na ní však chybí. Jak by s vám taková změna zamlouvala?

Může za to španělský špiónský web Cochespias. Zveřejnil totiž fotku, na které má být budoucí logo Škodovky. "Současný znak bude letos 10 let starý, vymění ho za jiný…Speciální?" ptá se portál, který se specializuje na informace ze zákulisí automobilek a špiónské fotky chystaných modelů.

 

Je to čirá spekulace, kterou nikdo nepotvrdil, ale co kdyby? Ke změně se v poslední době uchýlila řada značek. Úpravy většinou probíhají ve jménu elektromobility a moderního designového minimalismu.

 

 

I údajný nový znak Škodovky je dost "úsporný". Přišel o typický šíp, kterému zbylo jen křídlo. Nahradila ho jakási lodička.

 

Jak by se vám taková změna zamlouvala?

Anketa

Co říkáte na údajnou podobu nového loga Škody?

Hlasovalo 1186 lidí.

 

Škodovka odmítá, že by znak zveřejněný "španělskými špiony" měl co dočinění s realitou. "Škoda Auto nebude komentovat spekulace týkající se dalšího vývoje své korporátní identity. Nicméně údajný návrh nového loga, které se nyní objevuje na českých i zahraničních internetových serverech, nepochází z naší společnosti," vzkazuje mlučí automobilky Pavel Jína.

 

Historie typického znaku se datuje do roku 1895, kdy Laurin a Klement začali v malé garáži vyrábět jízdní kola. Bicyklům dali jméno Slavia. Pak rychle přesedlali ze dvou na čtyři kola a vydali se dobýt svět. Na sklonku roku 1905 představila mladoboleslavská továrna svůj první automobil: Laurin & Klement Voiturette A.

 

 

Po 30 letech existence se společnost Laurin & Klement v roce 1925 spojila se silným strategickým partnerem, strojírenským a zbrojním koncernem Škoda z Plzně. A po fúzi automobilka převzala značku Škoda.

 

 

Znak indiána inspirovaný původními americkými obyvateli byl upraven a umístěn na každé auto, které vyrobila. Následovala řada proměn: modrá se změnila na zelenou, z jednoduchosti se přešlo k eleganci. Základ ale zůstával stejný - šíp byl symbolem "preciznosti na křídlech pokroku obepnutý prstencem opírajícím se o tradici jedné z nejstarších automobilových společností na světě".

 

 

Poslední modernizací logo prošlo před pěti lety a u nejnovějších modelů automobilka používá na zádi místo okřídleného šípu nápis Škoda. Čas na další změnu možná nastal, ale sotva bude takto radikální. Vždyť na šípu si v Mladé Boleslavi dosud dost zakládali.


 

 

Co vlastně logo Škodovky znamená a jak vzniko? Podívejte se ve videu, kterým automobilka historii svého znaku před lety prezentovala:

Související témata:
TN.cz