To myslí vážně?

Šílené: Tesle uletěla za jízdy střecha! Další praskl podvozek při 200 km/h

Tesla Model Y
Zdroj: Tesla
Téma:

Ahoj Elone, proč jsi nám neřekl, že Tesla už prodává i kabriolety? Tímhle vtipným vzkazem oslovil na sociálních sítích šéfa americké Tesly Elona Muska jeden z majitelů nového Modelu Y. Otázku doprovodil videem, které už tak vtipné není - úplně novému elektromobilu totiž za jízdy na dálnici uletěla celá prosklená střecha.

Elektromobily Tesla mají povedený design, bezesporu jsou napěchované špičkovou technologií, s konstrukčním řešením už však tak slavné není. Dokazují to další případy šokovaných majitelů některých vozů americké značky. Velmi nebezpečně případy….

 

"Slyšeli jsme proudící vítr, nejdřív jsem si myslel, že se otevřelo okno, ale po půl minutě ve větru odletěla celá skleněné střecha," popsal pro magazín The Verge Nathaniel Galicia Chien zkušenost se zbrusu novým crossoverem Tesla Model Y.

 

Do hodně nepříjemné situace se dostal na kalifornské dálnici jen několik hodin poté, co si nové auto s rodiči vyzvedli u autorizovaného dealera Tesly. Chien popisuje i další výrobní nedorazy, kterých si na autě všiml - nepasujících dílů, nerovnoměrnost mezer. Tím jsou ostatně Tesly poměrně známé. Ale že se oddělí špatně přidělaná obrovská panoramatická střecha?? Alespoň, že letící kus skla nikoho nezranil…

 

Podívejte se na video zveřejněné na Twitteru:

 

 

Rodina o incidentu informovala policii a s nechtěným "kabrioletem" se vrátila do dealerství. Vysvětlení? Prý bylo vadné těsnění, nebo někdo jaksi zapomněl střechu správně přidělat. Prodejce rodině nabídl bezplatný servis a v mezidobí i náhradní vozidlo, ta však nabídku odmítla a podle Nathaniela se rodiče spíš poohlédnou po úplně jiném autě…

 

Dealerství ani samotná Tesla se k incidentu nevyjádřily. Magazín The Verge připomíná, že s loňským nástupem modely Y se konstrukční problémy Tesly ještě prohloubily. V tradiční studii J.D. Power dostala značka letos za kvalitu zpracování vůbec nejhorší skóre. Majitelé vozů si stěžovali i na problémy s lakem, čalouněním, sedačkami a bezpečnostními pásy.

 

 

Sám šéf Tesly, miliardář Elon Musk připustil, že postavit fungující továrnu je stokrát těžší než navrhnout a zkonstruovat samotné auto. Jedna věc je podle něj vývoj prototypů a moderních technologií a úplně jiná věc je úspěšný přechod na sériovou výrobu.

 

 

Některé problémy se ale nedají s nějakou tou větší mezerou v karosérii nebo nekvalitním lakem vůbec srovnávat. Dokazuje to další nedávný případ, který zveřejnil švýcarský majitel Modelu S 90D. Při jízdě po dálnici z německého Stuttgartu do Zurichu mu prasklo přední zavěšení kol. V rychlosti 200 km/h!

 

 

Podle všeho šlo o čep na předním rameni. Z vozu vytekla brzdová kapalina, zablokovalo se řízení, ale šokovaný šofér s ním naštěstí ještě stačil bezpečně zastavit.

 

Elektromobil měl najeto 80 tisíc kilometrů a už nebyl v záruce, Tesla tak odmítla opravu zaplatit. Dokonce vzkázala, že jde o "běžné opotřebení". Majitel dal za servis v přepočtu necelých 200 tisíc korun.

 

 

O další šílenou zkušenost se podělil na jaře majitel Tesly Model 3 z Británie. Jeho elektromobil jezdil měsíc, měl najeto sotva 500 kilometrů, když mu při couvání na dvorek upadl volant... Tesla si prý auto vyzvedla a do druhého dne přivezla spravené. Volant  vůbec nebyl připevněn šroubem...

Související témata:
TN.cz