Stvořený pro okruhy

Připraven udělat pořádný rozruch. Podívejte se, co umí nový Mustang Mach 1

Téma:

Na evropský trh poprvé vlétl Ford Mustang Mach 1 se zvýšeným výkonem a vylepšenou aerodynamikou. Rozruch chce dělat hlavně na okruzích. Už od roku 1969 patří těmto kárám výrazný design ve stylu závodních vozů.

Ford zahájil dodávky nového Mustangu Mach 1 evropským zákazníkům. Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.

 

Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 koní), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce.

 

Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT a díky navýšení výkonu osmiválce zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy.

 

 

"Mustang se nestal nejprodávanějším sportovním vozem světa jen tak pro nic za nic, ale Mach 1 ho v srdcích příznivců sportovních vozů na této straně Atlantiku posune ještě výš," tvrdí šéfkonstruktér Mustangu Mach 1 pro Evropu Matthias Tonn. "Ať už na silnici, nebo na okruhu, nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy, a legendární označení si více než zaslouží," doplňuje.

 

 

Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.

 

Zákazníci Mustangu Mach 1 mají na výběr ze dvou robustních, precizních rychlostních skříní, dimenzovaných na časté řazení ve vysokých otáčkách. Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň Tremec 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu.

 

Druhá varainta - technicky vyspělá automatická převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.

 

Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.

 

Zážitek z jízdy na uzavřené trati zvyšuje také adaptivní podvozek, přepínatelné jízdní režimy včetně okruhového a soubor funkcí Track Apps včetně launch control.

 

 

Mustang Mach 1 dostal i účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům BremboTM dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.

 

S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design s výrazným stylingem, inspirovaným světem závodních vozů. V nabídce je osm kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů. Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám.

 

Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.

 

 

Sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm) dodává vozu kromě nezaměnitelného zvuku také jedinečný vzhled.

 

"Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí. Funkční aerodynamika a exkluzivní detaily inspirované motoristickým sportem nenechají fanoušky sportovních vozů na pochybách, že tento Mustang to myslí vážně – a co teprve, až vyjede na závodní trať," dodává šéfkonstruktér Tonn.

 

Fotogalerie: Připraven udělat pořádný rozruch - nový Mustang Mach 1

1
/
13
Zdroj: Ford Europe
Ford Mustang Mach 1 - 16

 

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

Související témata:
TN.cz