Pomáháme s výběrem

Peugeot 308 je zajímavá ojetina, ale má své mouchy. Na co si dát pozor?

Peugeot 308
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Líbivý Peugeot 308 může být cenově výhodnější alternativou k nákupu vozu nižší střední třídy domácí nebo německé provenience. Poslouží dobře svojí velikostí i úspornými motory. Kromě výhod má také svoje mouchy, které je dobré vzít při výběru v úvahu.

“Francouzský konkurent Golfu a Ocatvie je na trhu ojetin ve dvou generacích, přičemž druhá se stále vyrábí. Peugeot 308 je dostupný především jako pětidveřový hatchback nebo praktické kombi. Vzácnější na trhu je třídveřový hatchback a dvoudveřové cabrio. Převažují naftové motory nad benzinovými,” komentuje nabídku Filip Kučera z Auto ESA.

 

Peugeot 308 1. generace (2007 - 2014)

První generace Peugeotu 308 se nyní pohybuje v cenové kategorii do 100 tisíc korun. Jedná se o vůz s prostorným a pohodlným interiérem s dostatkem místa pro cestující vzadu. Zavazadlový prostor hatchbacku má 350 litrů a verze kombi označované jako SW dokonce 575 litrů.

 

Podvozek je typický francouzský: pohodlný, mírně houpavý a u běžných verzí naladěný na klidnější jízdu. Trápí jej však často vůle v přední nápravě.

 

 

Nejprodávanější motory 1.6 HDi v různých výkonových variantách se vyznačují příjemným průběhem točivého momentu a velmi dobrou spotřebou. Motory s vysokými nájezdy však často trpí úniky oleje a poruchami turbodmychadel.

 

Atmosférické benzínové motory o obsahu 1.4 a 1.6 jezdí dobře a platí za velice spolehlivé. Pozor, přeplňované benzínové motory 1.6 měly zpočátku problémy s rozvody.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Peugeot 308 1.6 HDi/82 kW, Premium, 2012, 158.921 km, 90.000 Kč.

 

Peugeot 308 2. generace (2014 - současnost)

Druhá generace Peugeotu 308 je v nabídce ojetin v cenový relacích od 150 do 400 tisíc korun. Relativně vysoký mezigenerační cenový skok je daný velkým skokem v kvalitě. 308 druhé generace stojí na úplně nové platformě, je o 150 kilo lehčí, má zcela nový interiér “i-Cocpit” s malým volantem více v klíně. Budíky jsou umístěny nad ním a zmizela většina tlačítek. Ovládací prvky jsou soustředěny na nový dotykový displej.

 

 

Delší rozvor poskytuje ještě více místa. Zavazadlový prostor má u hatchbacku 450 litrů a u kombíku SW 610 litrů.

 

S novou platformou také přišlo vylepšení podvozku, který je tužší podle německých vzorů. Pohodlné sedačky zůstávají. Peugeot 308 v druhé generaci dostal velká kola s nízkými pneumatikami. Objevují se nové automatické převodovky.

 

 

Naftové motory HDi o objemu 1.6 nebo 2.0 litru jsou v druhé generaci spolehlivé, jedinou komplikací je u nich dolévání speciálního aditiva do filtru pevných částic (zajistí servis) nebo AdBlue.

 

 

Také přeplňovaných benzínových motorů 1.6 se již není třeba obávat, problémy s rozvody byly vyřešeny. Zajímavou volbou je přeplňovaný tříválec 1.2 litru, který vozu poskytuje překvapivou dynamiku.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Peugeot 308 SW 2.0 HDi/133 kW, GT, 2016, 85.306 km, 315.000 Kč.

 

“Dobře vybraný Peugeot 308 má potenciál sloužit novému majiteli mnoho set tisíc kilometrů. Peugeoty mají vynikající protikorozní ochranu a jistotu zákazníků ještě zvyšujeme prověřováním vozů na havárie. U všech vozů kromě technického stavu dále pečlivě prověřujeme stav tachometru a legální původ vozu,” doplňuje Filip Kučera z Auto ESA.

Související témata:
TN.cz