Pomáháme s výběrem

Ojeté dodávky zvládnou tvrdou práci i parádu. Na co se při výběru zaměřit?

Ford Transit 2018
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Když chcete hezkou dodávku na práci nebo třeba pro přestavbu na pohodlný obytňák, nemusí být nutně nová. Mezi ojetými vozy se najdou i velmi zachovalé kousky. Oproti novým vozům jsou za výrazně lepší ceny, a přitom mohou ještě dobře a dlouho sloužit. Máme pro vás několik tipů pro správnou volbu.

"Na trhu je celá řada značek skříňových dodávek. Mnohé se však vyráběly nebo vyrábějí na společných linkách. Příkladem mohou být trojčata Peugeot Boxer, Citroen Jumper a Fiat Ducato, dvojčata Opel Movano a Renault Master nebo další dvojice Mercedes-Benz Sprinter a Volkswagen Crafter. Vozy tak mají stejný technický základ a zákazníci díky tomu mají jednodušší výběr,” říká Filip Kučera z Auto ESA.

 

Ford Transit 2013 - 2019

Modely Fordu Transit poslední 4. generace z tohoto období vypadají velice současně. Poslední modernizací prošel Transit v roce 2019 a vozy po ní ještě nejsou na trhu ojetin.

 

Jako skříňová dodávka nabízí Transit pohon předních nebo zadních kol a dvě výšky střechy, dva rozvory, tři délky karoserie a několik nosností.

 

Až do roku 2016 měl Tranzit pod kapotou motory 2.2 TDCi ve výkonových variantách 74, 92 nebo 114 kW. Tyto motory při vyšších nájezdech trápily problémy s EGR ventilem a vstřikovači.

 

 

Po modernizaci v roce 2016 Transit přezbrojil na motory 2.0 TDCi EcoBlue o výkonech 77, 96 a 125 kW. Tyto motory mají nižší spotřebu a lépe táhnou v nižších otáčkách. Stejné motory ve stejné době dodával Ford také do Boxera, Jumpera a Ducata. Spolehlivost se s přechodem na dvoulitry zvýšila.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Ford Transit 2.0 TDCi/96 kW, L3H3, 2018, 150.339 km, 313.000 Kč.

 

Volkswagen Crafter 2011 - 2017

V těchto letech se vyráběla první generace po modernizaci. Druhá generace, kterou si Volkswagen už vyvíjel a vyráběl samostatně nezávisle na Mercedesu, ještě jezdí u spokojených zákazníků a ti se jich zatím nechtějí moc zbavovat.

 

Variabilita velikostí skříně Crafteru spočívá ve čtyřech délkách, dvou rozvorech a třech výškách. Crafter této generace má standardně pohon zadních kol.

 

 

Po modernizaci v roce 2011 byl pětiválec 2.5 TDI nechvalně známý drahými opravami nahrazen menšími čtyřválci 2.0 TDI o výkonech 80, 100, 105 a 120 kW. Poslední dva motory mají místo jednoho turbodmychadla dvě, a tudíž lepší zátah v celém spektru otáček. Žádná z těchto verzí netrpí závažnými poruchami.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Volkswagen Crafter 2.0 TDI/100 kW, L2H2, 2016, 149.324 km, 277.000 Kč.

 

Renault Master 2014 - 2019

Poslední modernizace třetí generace Renaultu Master proběhla v roce 2019 a vozy zatím nejsou jako ojetiny k dispozici. Předchozí modernizace v roce 2014 však nasadila laťku hodně vysoko, a tak Master z té doby vypadá stále dobře. V závislosti na čtyřech délkách skříně může mít pohon předních nebo zadních kol, až pět úrovní nosnosti, dva rozvory a tři výšky střechy.

 

 

Pod kapotami pracuje jediný motor 2.3 dCi o výkonech 74, 92, 110 a 125 kW. Stejně jako u Crafteru mají první dvě verze jedno turbodmychadlo a dva silnější motory dopují dvě dmychadla. Do roku 2016 byly motory bez AdBlue, u novějších motorů se musí dolévat. Motory jsou hodnocené jako spolehlivé ve všech výkonových variantách.


Z aktuální nabídky na trhu:

Renault Master 2.3 dCi/92 kW, L3H2, 2016, 142.791 km, 292.000 Kč.

 

"U dodávek bývá častým problémem překračování nosnosti. Přetěžované vozy mají problémy s komponenty podvozku, s převodovkami, spojkami, kardanovými hřídelemi a podobně. Dodávky z tohoto hlediska pečlivě prověřujeme a do prodeje se dostanou pouze vozy, na které můžeme zákazníkům poskytnout naše nadstandardní záruky," doplňuje Kučera.

Související témata:
TN.cz