Pomáháme s výběrem

Oblíbený Hyundai i30: Jaký je jako ojetina a na co si u něj dát pozor?

Hyundai i30 2014
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Značka Hyundai na českém trhu prodává dobře a "nošovický" vůz nižší střední třídy Hyundai i30 v obou karosářských verzích je jejím nejprodávanějším modelem. Proto je na trhu velký výběr. Jaké jsou ojeté i30 a na jaké závady si dát pozor?

"Domácí původ vozu Hyundai i30 značně podporuje jeho prodej. Není ani předmětem masivních dovozů. Na trhu je tudíž dostatek ojetin původem z ČR, po prvním majiteli a s jasnou servisní historií. To přispívá k jeho dobré pověsti. Zákazníci mají raději kombíky než hatchbacky a častěji volí benzínové verze než naftové. Většina vozů na trhu je s manuální převodovkou. Vozy s automatem jsou vzácné," vysvětluje Filip Kučera z Auto Esa.

 

První generace (2007 - 2011)

I když je na první generaci znát věk, některé dobře udržované kousky od prvních majitelů, které nejsou v nabídce výjimkou, ještě nějakou parádu nadělají. A to za dobré peníze. Výhodou první generace je delší rozvor u kombíku, který výrobce využil ve prospěch cestujících vzadu. Ti mají opravdu dost místa, je to však na úkor podprůměrného kufru 415 litrů.

 

 

Podvozek je houpavý a jeho díly nemají příliš velkou životnost. Naštěstí nejsou drahé. Nejrozšířenější benzínový atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT/80 kW nabízí dostatečný výkon a dobrou spotřebu. Silnější 1.6 CVVT/93 kW utáhne naložený vůz s ještě větším přehledem. Problémy s benzínovými motory nejsou.

 

Z naftových motorů v nabídce převažují 1.6 CRDi/66kW nebo 85kW. U hodně ojetých motorů bývají opotřebené dvouhmotové setrvačníky nebo spojky. Poruchy se občas vyskytují u klimatizací a všeho, co má motorek - elektrická okna, stěrače nebo ostřikovače.


Z aktuální nabídky na trhu:
Hyundai i30 1.6 CRDi/66 kW, 2009, 56.902 km, 75.000 Kč.

 

Druhá generace (2011 - 2017)

Dynamičtější design a hodnotnější interiér přinesl druhé generaci větší prodejní úspěch. Kombi a hatchback již mají stejný rozvor. V kombíku druhé generace proto není takový přebytek místa pro cestující vzadu, zato mu narostl zavazadlový prostor na 528 litrů.

 

Podvozek už tolik neplave díky víceprvkové zadní nápravě. Ta vyžaduje pouze častější kontrolu geometrie.

 

V nabídce jsou stále spolehlivé benzínové atmosférické čtyřválce 1.4 CVVT/73 kW, 1.6 CVVT/88 kW a 1.6 GDI/99 kW. Nejoblíbenějším naftovým motorem je 1.6 CRDi/81 kW, který se ukázal jako bezproblémový. Pozor si dejte jen na firemní vozy s vysokými nájezdy.

 

Z aktuální nabídky na trhu:
Hyundai i30 kombi 1.6 CVVT/88 kW, 2014, 98.315 km, 115.000 Kč.

 

Třetí generace (2017 - současnost)

Ve třetí generaci i30 přijela opět s více zaoblenými tvary a kompletně přepracovaným interiérem. Kufr kombíku nabízí variabilně 602 až 1650 litrů objemu. Jízdním vlastnostem prospělo nové naladění podvozku a řízení. Zvláště je to patrné u vozů s lehkým litrovým tříválcem, který je v této generaci hlavní novinkou pod kapotou.

 

 

Litrový benzínový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI/88 kW a naftový 1.6 CRDi/81 kW jsou častou volbou firemních zákazníků, a proto se objevují na trhu nejvíce. Firemní vozy z operativních leasingů mají v těchto případech malé nájezdy a jasnou servisní historii, takže není se čeho obávat.

 

 

Benzínové motory 1.4 CVVT/73 kW jsou nejoblíbenější volbou soukromých majitelů, kterří většinou ještě nemají zájem sesvých nových miláčků zbavovat. Podobně je to i s přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-GDI/103 kW. Vzhledem k pětileté tovární záruce a současným příznivým cenám je třetí generace Hyundai i30 jako ojetina velice atraktivní.

 

Z aktuální nabídky na trhu:
Hyundai i30 1.0 T-GDI/88 kW, 2017, 21.901 km, 205.000 Kč.

 

“Hyundai i30 v první generaci je zajímavý především cenou. Druhá generace se ukázala jako velice spolehlivá. Všem vozům třetí generace ještě běží pětiletá záruka. To samé platí i o sesterském modelu Kia Ceed, který má stejný technický základ, ale záruku ještě o dva roky delší. Zájemcům se tím významně rozšiřuje výběr. Aktuálně máme v nabídce dohromady více než 150 kusů obou modelů,” doplňuje Filip Kučera z Auto Esa.

Související témata:
TN.cz