Pomáháme s výběrem

Oblíbený a levný Renault Mégane: Na co si u něj dát při výběru pozor?

Renault Mégane
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Ačkoliv Renault Mégane nepatří zrovna k nejméně poruchovým ojetinám, je oblíbený díky široké paletě motorů, karosářských verzí a příznivým cenám. Jak správně vybrat?

"K nejoblíbenějším karosářským verzím patří kombi a hatchback. Renault Mégane se také objevuje jako sedan, kabriolet nebo MPV Scenic. Horší pověst starších generací kvůli poruchovosti kompenzuje nižší cenou, levnými náhradními díly a dostupným servisem,” říká Filip Kučera z auto ESA.

 

Mégane 1. generace 1995 - 2002

První Renault Mégane zaujme především nízkými cenami. Nabízí dostatek místa pro cestující i slušnou velikost kufru u verzí sedan a kombi (Grandtour). Má měkké sedačky a komfortní podvozek. Často je však nutné řešit opravy zavěšení kol a brzd.

 

Z benzínových motorů vybírejte 1.4 16V/70 kW a 1.6 16V/79 kW. Oba motory mají dobrou spotřebu a dostatečnou dynamiku. Starší benzínové motory trápily problémy se zapalováním a elektronikou.

 

 

Nejspolehlivějším a nejkultivovanějším naftovým motorem je 1.9 dCi/75 kW. Různé verze předchozích naftových motorů měly často problémy s těsněním pod hlavou a únikem oleje z dalších míst motoru.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Renault Megane I Sedan 1.6 16V/79 kW, 2001, 159.140 km, 32.000 Kč.

 

Mégane 2. generace 2002 - 2008

Sedan a kombík druhé generace dostaly prodloužený rozvor, což přineslo více místa cestujícím vzadu. Hatchback má netradičně tvarovanou záď, která se nemusí líbit každému.

 

Tehdejší novinka - karta místo klíče a startování tlačítkem - občas vypovídala službu a vůz nešel nastartovat. Pozor také na časté koroze v motorovém prostoru pod oknem.

 

 

Z benzínových motorů je nejlepší volbou 1.6 16V postupně dodávaný v různých výkonových variantách. Má optimální poměr spotřeba/výkon. Stále se ale občas vyskytují problémy se zapalovacími cívkami.

 

Naftové motory 1.5 dCi mají vynikající spotřebu, ale mají více problémů se vstřikovači a ložisky než výkonnější 1.9 dCi. Naftové devatenáctistovky zase často trápí úniky oleje a problémy mohou nastat i s rozvody, u kterých se doporučuje zkrátit interval výměny.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Renault Megane II Grandtour 1.6 16V/83 kW, 2005, 110.393 km, 45.000 Kč.

 

Mégane 3. generace 2008 - 2016

Hatchback dostal zpět klasickou záď a sedan nahradil samostatný model Fluence. Kvalita a spolehlivost třetí generace se výrazně zlepšila. Problémy s kartami a elektronikou jsou pryč. Objevily se ale častější poruchy málo výkonné klimatizace a zadrhávající řazení.

 

 

Benzínový motor 1.6 16V v různých výkonových variantách platí i zde za rozumnou volbu s dobrou spotřebou a bezproblémovou údržbou. Přeplňované motory 1.2 a 1.4 TCe nevyžadují drahé opravy, ale pozor jen na vyšší spotřebu při dynamickém stylu jízdy.

 

Mezi naftovými motory jsou nejrozšířenější 1.5 dCi v různých výkonových verzích. Spolehlivost se zlepšila, ale vyhněte se vozům s vysokými nájezdy. Silnější verze 1.6, 1.9 a 2.0 dCi spolehlivostí patnáctistovku předčí, ale jsou na trhu méně časté.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Renault Mégane III, 1.2 TCe/85 kW, 2016, 24.151 km, 174.000 Kč.

 

Mégane 4. generace 2016 - současnost

Pětidveřový hatchback doplňuje kombi Grandtour a sedan Grandcoupé. Kombi má delší rozvor, více místa na zadních sedadlech a větší zavazadlový prostor. Ve 4. generaci najdete velké dotykové displeje, LED světla a mnoho asistentů řidiče.

 

 

Mégane čtvrté generace přišel s modernizovanými motory. Novinkou byl benzínový přeplňovaný 1.3 TCe. Nejúspornější naftový motor 1.5 dCi je opět spolehlivější než v předchozí generaci. Stále však platí: vyhýbejte se vozům s vysokými nájezdy.


Z aktuální nabídky na trhu:

Renault Megane Grandtour 1.3 TCe/103 kW, 2019, 3.353 km, 339.000 Kč.

 

"Naše vozy pečlivě prověřujeme po technické stránce. Zákazníkům nabízíme jedinečné záruky, jako například možnost vyměnit vůz do 10 dnů bez udání důvodu. Mohou se na nás spolehnout při nákupu jakéhokoliv vozu," doplňuje Filip Kučera z Auto ESA.

Související témata:
TN.cz