nevybíravé chování

Nutí nás používat jejich služby za hrozné ceny, stěžují si řidiči na odtahovku

Téma:

Řidiči si stěžují na odtahovou službu, kterou má nasmlouvané Ředitelství silnic a dálnic. Šoféry, kteří na silnici řeší nějakou kolizi nebo nehodu a mají vlastní odtahovku, prý nutí jejich pracovníci využít vlastní služby. A mnohdy dost nevybíravě. Za své služby si účtují nezvykle vysoké částky.

Odtahová služba Jerex je jednou ze smluvních společností Ředitelství silnic a dálnic. Na místo nehody nebo defektu u auta by ji měla přivolat policie, pokud řidič nemá zajištěnou svou odtahovou službu.

 

"V určitém okamžiku, i když říkáte, moje odtahovka už jede, tak vám někdo z ŘSD řekne, tady se musí použít naše odtahovka, ten váš člověk to nestihne a přijede tam někdo, kdo má snahu vás odtáhnout do neznačkového servisu, hodně daleko a za přemrštěnou cenu," popsal ředitel organizace kverulant.org Vojtěch Razima.

 

Řidič Avie měl v únoru defekt na dálnici D1. Ihned si zavolal svoji odtahovou službu. Mezitím ale na místo dorazili policisté a odtahová služba Jerex. Řidič ale její služby využít odmítal. Policisté řekli zaměstnanci odtahové služby, ať auto odtáhne k nejbližšímu sjezdu, kde byl motorest.

 

"A to už odtahovka, jak mě tahali těch 400 metrů, stála za mnou, ta moje, kterou jsem volal," popsal poškozený řidič. Za odtah do vzdálenosti pouhých 400 metrů požadoval pracovník odtahové služby po řidiči Avie dvacet tisíc korun.

 

S částkou ale řidič nesouhlasil a začal se se zaměstnancem odtahovky dohadovat. Nakonec na místě zaplatil pět tisíc korun. "Byla to chyba jednotlivce. Ten už pro nás nepracuje," sdělil majitel odtahové služby Michal Pokorný.

 

 

"U této firmy už jsme v minimálně jednou případě dostali informaci o tom, že nepostupovala tak, jak má, a v tom případě jsme provedli audit. Pokud vím, na cestě je další stížnost, další podání, které prověříme úplně stejným způsobem," reagoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

 

Ředitelství silnic a dálnic zároveň tvrdí, že ze smluvních odtahovek nemá žádný zisk a že důležitým faktorem je pro ně rychlý příjezd služby s odpovídající technikou do třiceti minut.

klma TN.cz