Malý hatchback

Nový Hyundai i20 má české ceny. Tou základní natvrdo konkuruje Fabii

Třetí generace Hyundai i20 - 17
Zdroj: Hyundai Motor Czech
Téma:

Třetí generace kompaktního hatchbacku Hyundai i20 měla premiéru na začátku roku, teď konečně vstupuje na český trh. Základní cenu automobilka stlačila pod 300 tisíc korun.

Nejlevnější varianta nové generace hatchbacku Hyundai i20 je v nabídce pouze s atmosférickým čtyřválcem 1,2i o výkonu 62 kW (84 koní) a manuální převodovkou. Zákazníci za ni dají 279.990 korun, stejně jako za základní Škodu Fabii 1.0 MPI s výkonem 44 kW (60 koní).

 

Online předprodej nových i20 odstartoval se začátkem září, prvních nových vozů se zákazníci dočkají již v průběhu října.

 

Pro náročnější řidiče Hyundai nabízí motor 1,0 T-GDI ve výkonnostních variantách 100 a 120 koní. Výkonnější verze je vybavena mild-hybridní technologií a je u ní možné volit mezi sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT nebo šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou iMT (Intelligent Manual Transmission), která v kombinaci s částečně hybridním systémem odpojuje motor od převodovky, jakmile řidič uvolní pedál plynu. Vůz tak může přejít do režimu motorem nebrzděné setrvačné jízdy, v němž se snižuje spotřeba paliva.

 

 

Ceny jsou zvýhodněny letní prémií ve výši 40.000 korun a jsou odstupňované podle čtyř výbavových stupňů Start, Comfort, Smart a Style.

 

V základu jsou 15“ ocelová kola, tempomat a startovací sada bezpečnostních asistentů, jako jsou varování před čelní srážkou a autonomní nouzové brzdění, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích nebo asistent pro rozjíždění do kopce.

 

Výbavová linie Comfort nad rámec toho přináší také vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, manuální klimatizaci nebo podélně nastavitelný volant a lze ji dovybavit paketem Club s rádiem s bluetooth handsfree, elektricky ovládanými zadními okny, LED denními světly, volantem a hlavicí řadicí páky v kůži a dalšími prvky.

 

 

Varianta Smart přidává šestnáctipalcová kola, hlavní LED světla, osmipalcový dotykový displej multimediálního systému s podporou Android Auto/Apple CarPlay nebo zadní parkovací senzory s kamerou. Volitelně lze doplnit také paket s vyhříváním předních sedadel a volantu, nebo zatmavenými zadními skly.

 

Nejvyšší výbavový stupeň Style má automatickou klimatizaci, 10,25palcový displej integrované navigace se vzdálenou správou a také 10,25palcový digitální přístrojový panel, přední parkovací senzory, adaptivní tempomat a aktivní systém zabránění kolizi při změně jízdního pruhu nebo ambientní osvětlení.

 

Nejnáročnější zákazníci pak mohou sáhnout po paketu Premium se sedmnáctipalcovými koly, sportovními předními a vyhřívanými zadními sedadly, audiosystémem Bose, aktivním parkovacím asistentem a další sadou asistenčních a bezpečnostních systémů včetně aktivního asistenta zabránění kolizi při couvání.

 

 

Za nejlépe vybavenou verzi s manuální převodovkou už dají zákazníci bezmála půl milionu, automat a další příplatková výbava pak může ceny vyhnat až na 600 tisíc za vrcholný mild-hybrid s dvouspojkovým automatem.

 

Hyundai slibuje, že nová i20 nabídne nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavu ve svém segmentu. Třetí generace navíc povyrostla, takže nabízí zvětšený prostor v interiéru a zavazadlový prostor o základním objemu 352 litrů.

 

Fotogalerie:Třetí generace Hyindai i20

1
/
7
Zdroj: Hyundai Motor Czech
Třetí generace Hyundai i20 - 13

Související témata:
TN.cz