Hledej
Premiéra na MS v Bratislavě

Škodovka představila Citigo na elektriku a předělaný Superb

Modernizovaná Škoda Superb - 6
Zdroj: Škoda Storyboard

Mladoboleslavská Škoda nachystala na čtvrtek hned dvě premiéry. Během čtvrtfinálového dne hokejového MS v Bratislavě poprvé ukázala přepracovaný Superb, a to i v hybridní verzi. A taky první elektromobil CITIGOe iV. Škoda bude označeni iV používat u všech plně nebo částečně elektrifikovaných modelů.

"Dnešním dnem vstupuje společnost Škoda Auto do éry elektromobility. Jedná se tak o výjimečný moment," uvedl premiéru předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

 

"Počátek vstupu do éry elektromobility označují hned dva modely, náš první plně elektrický vůz CITIGOe iV a Superb iV jako první plug‑in hybridní vůz značky Škoda. Dále představujeme nové provedení naší vlajkové lodi Superb s vylepšeným vzhledem a novými technologiemi,“ doplnil.

 

 

Superb má po omlazovací kůře o něco ostřejší rysy. Změn není příliš, ale prospěly. Limuzína dostala nové světlomety s inovativní matrixovou technologií, která generuje světelný kužel z několika řízených segmentů. Systém využívá kameru v čelním skle, která rozpoznává protijedoucí vozidla, a umožňuje jízdu s dálkovým světlem bez oslnění protijedoucích řidičů, vypíná pouze některé “díly“ světleného kužele.

 

Superb má i nově tvarované mlhovky a dynamické směrovky, které se rozsvěcují postupně zevnitř směrem ven.

 

 

Designéři s pohráli i tvary nárazníků a maskou chladiče. Ta je větší a sestupuje níže do nárazníku. Má také dvojité lamely. Přední část modernizovaného Superbu tak zapadá do konceptu nových modelů Škody. Vzadu zase automobilka u novinek používá místo loga velký nápis Škoda přes celou šířku zavazadelníku.

 

S novým předním nárazníkem vzrostla délka o 8 mm na 4 869 mm. Kombík je delší o 6 mm a měří 4 862 mm. Rozvor, šířka a výška vozu zůstaly stejné. Zavazadlový prostor pojme 625 litrů u liftbacku a 660 litrů u kombi.

 

V interiéru limuzína dostala modernější techniku.

 

Fotogalerie: Modernizovaná Škoda Superb

1
/
25
Zdroj: Škoda Storyboard
Modernizovaná Škoda Superb - 8

 

Nové jsou chromové aplikace na palubní desce i ve výplni dveří, barevné kontrastní prošívání sedadel a dekorační lišty pro středovou konzoli a přístrojovou desku.

 

S modernizací přibyly další Simply Clever řešení. Zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a bezdrátové připojení k vnější anténě. Poprvé u značky Škoda je k dispozici také prostorový organizér v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou, přibyl flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání. Variabilní dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je dostupná jen pro variantu Combi.

 

Premiéru slaví i několik nových asistenčních systémů, mezi které patří například prediktivní tempomat. Vrcholný model nabízí také asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist), který je aktivní do vzdálenosti 70 m.

 

Superb poprvé vyjíždí i s plug-in hybridním pohonem. Superb ve verzi iV technicky vychází z Volkswagenu Passat GTE a kombinuje zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW. Celkový maximální výkon je 160 kW (218 k).

 

 

Superb iV splňuje emisní normu Euro 6d‑TEMP a hodnota emisí CO2 činí méně než 40 g/km. Baterie s kapacitou 13 kWh umožňuje ujet až 55 km jen na elektriku. Lze ji nabít z běžné domácí zásuvky, wallboxu, během jízdy na benzin nebo rekuperací brzdné energie. Při takové kombinované jízdě režírované benzinovým motorem pak činí dojezd 850 km.

 

Kromě plug‑in hybridního pohonu jsou v nabídce dva naftové a tři benzinové motory, které pokrývají výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k).

 

Celkem je k dispozici osm variant pohonného ústrojí. První naftový motor nové generace Evo 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je standardně dodáván se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol je nabízen na přání. Oba dieselové motory jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

 

Základním benzinovým motorem je 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) se nabízí standardně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholná motorizace s motorem 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) je vždy vybavena pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny tři motory TSI jsou taktéž vybaveny filtrem pevných částic.

 

Vlajková loď Škody taky poprvé dostane “chalupářskou“ oplastovanou verzi Scout. A k dispozici bude i sportovní Sportline v červené barvě s adaptivním podvozkem, černými designovými detaily a černým interiérem se sportovními sedadly.

 

Superb se v současné třetí generaci vyrábí od roku 2015. V dubnu 2017 překonal hranici jednoho milionu vyrobených kusů. Modernizované verze se objeví na trhu nejspíš až příští rok, už od letošního července by ale měla automobilka spustit objednávání.

 

 

Škodovka do Bratislavy přivezla i svůj první elektromobil vycházející z modelu Citigo.

 

Fotogalerie: Elektromobil Škoda CITIGOe iV

1
/
9
Zdroj: Škoda Storyboard
Elektromobil Škoda CITIGOe iV - 1

 

Škoda CITIGOe iV je malé městské vozítko, které měří na délku 3 597 mm. Má podobné parametry jako modernizovaný Volkswagen e-Up! či další koncernový sourozenec Seat e-Mii.

 

 

Vybaveno je elektromotorem o výkonu 61 kW, lithium‑iontová baterie umožňuje dojezd až 265 km. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít u rychlonabíjecí stanice na 80 % kapacity za 1 hodinu.

 

 

Už příští rok chce pak Škoda začít vyrábět další elektromobil na základě konceptu Vision E.

 

TN.cz