Ford Mustang slaví

Víte proč je Mustang nejprodávanějším sportovním autem na světě?

mustang - 10
Zdroj: Ford
Téma:

Za loňský se rok se jich prodalo víc jak 150 000 kusů a verze s pětilitrovým osmiválcem se dál těší mimořádně oblibě!

Co vězí za tajemstvím úspěchu Fordu Mustang? A proč jde o nejprodávanější sportovní auto na světě? Těch důvodů je hned několik...

 

 

Historický odkaz
Mustang nepotřeboval nijak zvláštní publicitu. Mustanga zná totiž úplně každý. První generace se stala doslova kultovní záležitostí, první auto spatřilo světa v březnu 1964 a auta vyráběná v období 1964 až 1973 šla pěkně do ceny. Přestože další modely šli doslova dole vodou (méně výkonu, méně atraktivity), tak v roce 2005 se objevila pátá generace inspirovaná designem prvních modelů a u Fordu mohli začít otevírat šampaňské.

 

 

DOPORUČUJEME: 97letý Švéd si Mustanga V8 koupil jako vlastní narozeninový dárek


Postavili ho pro celý svět
Objevil se před padesáti lety, přežil ropnou krizi i příchod hybridů. Dohromady se jich vyrobilo víc jak devět milionů. Ford se poučil z minulosti a navrhl ho tak, aby fungoval po celém světě. Kromě změn výbavy a drobností nutných pro homologaci jsou všechna auta identická. Jeho proporce jsou tradiční, ale detaily moderní. „Máte jen jednu šanci udělat první dojem," řekl Moray Callum, který ho navrhl.

 


Pořád má velký motor

Pětilitrový osmiválec je moderní se spoustou fines pro výkon i spotřebu. Má nezaměnitelný zvuk a dává ostrý políček všem zastáncům downsizingu. A za ty peníze? Skvělá volba! V nabídce dnešního světa působí skoro jako zjevení. Na druhém konci spektra pak stojí přeplňovaný čtyřválec EcoBoost s objemem 2,3 litru, který je volbou všech, pro které je důležitější v autě být vidět, než s ním jezdit. Je zajímavé, že o šestiválec téměř nebyl zájem, proto ho Ford vyřadil z nabídky.

 


DOPORUČUJEME: Závodní Ford Mustang je podobně levný a atraktivní jako jeho silniční verze

 

Dobře jede
Předchozí generace Fordu Mustang nepatřili jízdně k nijak oslnivým autům ba právě naopak, vzpomeňte si na jeho jednoduchou tuhou zadní nápravu. Jenže to se změnilo a Mustang má takzvaný Integral link - víceprvkový závěs, jehož geometrie, pružiny, tlumiče i silentbloky jsou nastavené s ohledem na náročného evropského řidiče. Na přední nápravě je zavěšení MacPherson, uchycené na novém hliníkovém pomocném rámu.


DOPORUČUJEME: Američtí nadšenci si postavili Ford Mustang... Z LEGA!


Cena
1,2 milionu za 421koňové auto s osmiválcem co vypadá jako monstrum? To věru nezní špatně, vždyť dřív se za V8 a 400 koní platilo třikrát tolik. Mustang si drží podobnou cenovou politiku po celém světě, může si to dovolit i díku tomu, že vyrábí pořád jen jedno auto. Aktuálně se Mustang oficiálně prodává ve 140 zemích včetně Česka, nejúspěšnějšími zahraniční trhy jsou Čína a Německo. Přitom ještě před třemi lety byl Mustang k sehnání jen u takzvaných šedých dovozců. O tom, že pustit Mustanga do celého světa byl geniální tah nejlépe svědčí čísla - novou generaci si v USA koupilo cca 45 tisíc zákazníků, dalších víc jak 100 tisíc prodejů se ale uskutečnilo jinde ve světě.

 


DOPORUČUJEME: Ford Mustang z roku 1965 se změnil v 1000koňové Monstrum


Dá se snadno upravovat
Rovnou Ford nabízí bezpočet provedení se silnějšími motory, lákavějším designem a lepším zvukem, ve všech těch verzích se vyznají jen zarytí fanoušci. Ale i sériové provedení se dá snadno ladit a existuje spousta aftermarketových dílů, kterými si Mustanga upravíte k obrazemu svému. Navíc vše je za podobně lákavou cenu.


LÍIBIL SE VÁM ČLÁNEK? STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU 

TN.cz