Hledej
Patří SUV do měst?

V Německu zvažují omezení vozů SUV. Kvůli tragické nehodě!

Bouřlivou diskuzi vyvolala v Německu nehoda, při které SUV v Berlíně srazilo a zabilo čtyři lidi včetně dítěte. Podle některých tamních politiků by velká auta jako SUV měla mít zakázaný vjezd do měst. Pokud se totiž tyto vozy střetnou s chodci, je prý mnohem pravděpodobnější, že zemřou. Podle expertů na dopravu je to ale nesmyl.

Řidič s epileptickým záchvatem se v plné rychlosti řítil proti čtveřici chodců. Hrozivý náraz neměli šanci přežít. "Dva muži, starší žena a tříletý chlapec utrpěli vážná zranění a na místě zemřeli," řekl berlínský policista Valeska Jakubowski.


Nehoda v centru Berlína pobouřila některé tamní politiky, kteří si myslí, že by se nehodě dalo zabránit, kdyby velká auta jako SUV měla do měst zakázán vjezd. Podle některých studií je při střetu SUV s chodcem o padesát procent vyšší pravděpodobnost, že zemře.

 

Centrum pro bezpečnost dopravy ale vidí vše jinak. Podle expertů jsou SUV při střetu naopak mnohem bezpečnější, mají kapotu i nárazník z lehčích materiálů, což chodci nezpůsobí tak fatální zranění. "Ty nárazníky, i když vypadají masivně, tak mají pěnu, tak odtlumí ten náraz," říká mluvčí ÚAMK Igor Sirota.

 

Berlínskou nehodu odborníci označují jako selhání řidiče, nikoliv problém ve velikosti auta. Navíc jsou vozy SUV nejprodávanější kategorií aut na světě a jejich popularita prý dál poroste.

 

"Z pohledu bezpečnosti vůči chodci je klíčová rychlost a věnování se řízení," popsal vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold. Snahy o omezení těchto vozů byly například v Londýně. Auta měla platit vyšší mýto. V Německu zase v řadě měst už platí zákaz vjezdu některých dieselů.

 

mik TN.cz