Autonomní řízení v ČR

V ČR vznikne polygon autonomního řízení a D2 bude chytrá dálnice!

Téma:

Ministerstvi dopravy chce v Čechách postavit testovací polygon pro autonomní automobily. Zároveň už se domluvilo se Slovenskem, že z D2 by byla takzvaná chytrá dálnice, kde by se mohla testovat auta bez řidiče.

Všechno se to seběhlo trochu stranou zájmu, přitom se jedná o dvě spolu související a velmi zajímavé věci. Ministr dopravy Dan Ťok a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se dohodli se zástupci automobilového průmyslu a mobilních operátorů, že by dálnice D2 měla posloužit jako testovací úsek pro autonomní auta. Ťok pak odletěl do USA, kde s americkým ministerstvem dopravy probírali možnosti výstavby polygonu pro autonomní vozidla v ČR, na kterém by se američani mohli podílet. V Evropě jsou podobné polygony zatím jen dva.
 

STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU

Testovací polygon
Ťok o něm už několikrát mluvil a nyní se to probíralo i při Ťokově návštěvě USA. Celá věc je ale zatím v plenkách - není známé místo ani případné datum spuštění celého projektu. Česká republika by však měla eminentní zájem na výstavbě, rozhodně by se to líbilo i škodovce, případně dalším blízkým sousedům, kteří by mohli svoje nová auta testovat nedaleko svých továren. Na projektu by se mohly podílet i americké subjekty - v americe jsou s autonomním řízením zatím nejdále. 

DOPORUČUJEME: Autopilot Tesly nezvládl běžnou situaci na dálnici a havaroval. Řidič je OK.


Chytrá dálnice D2
Dálnice mezi Brnem a Bratislavou by mohla být takzvanou chytrou dálnicí. „Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2, testovat zde dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé," uvedl Peter Pellegrini. „Na projektu budou pracovat týmy z obou zemí, budou mít na starosti otázku financování, harmonogram přípravy a následnou realizaci projektu.“ Na projektu takzvané chytré dálnice se budou podílet i mobilní operátoři a automobilky.

Moc se neví ani to, že Česká republika se už v podobných projektech angažuje... Jedním z nich je projekt C-ROADS Czech Republic, jehož cílem je rozšířit po dálnicích v ČR a v městském provozu v Brně takzvané inteligentní dopravní systémy, které umožní komunikaci s chytrými vozidly ohledně aktuální dopravní situace. Jinými slovy, šlo by vlastně o testování autonomních aut v reálném provozu.

 
DOPORUČUJEME: Auto bez řidiče? Volvo rozpoutá revoluci už za pět let!


 

TN.cz