Hledej
Překvapení z Francie

Tohle je pravý Francouz: Vášnivý a kultivovaný fešák. Ale ta cena!

Peugeot 508 - 4
Zdroj: Adam Kozák

Peugeot 508 je na první pohled rozhodně zajímavé auto, kterému sluší jak verze kombi tak liftback s trochu ostřejšími rysy. Francouzské značky u nás nemají zrovna skvělou pověst a i Adam byl skeptický. Dokázal Peugeot 508, že jde jen o zbytečný předsudek?

Od nového Peugeotu 508 jsem toho předem ani moc neočekával. Přece jen je to Francouz…

 

Na první pohled vypadá velmi dobře (jak už to tak u Francouzů bývá). Současný styl automobilky vozu sluší a jako liftback i s výbavou GT-line docela zaujme.

 

Francouzi si potrpí na originalitu a tak zkoumám, jestli je i tohle auto něčím neobvyklé. Největší odlišnost jsem našel za volantem - prostor řidiče je tu rozvržený úplně jinak, než bývá zvykem. Volant je minimalistický a budíky jsou vysoko, takže na ně nekoukáte skrz volant, ale nad ním. Což se nakonec ukáže jako docela praktická změna.

 

Startuji a vyrážím hledat odpovědi: Má v sobě Peugeot 508 tu správnou francouzskou vášeň a rallye geny? Zvládne je kombinovat s pohodlím a komfortem? A hlavně - dokáže si obhájit svoji cenu? Vždyť verze, kterou testuji stojí přes 1,2 milionu korun. A to je dost odvážná částka za francouzský sedan…

 

 

Zkouším vytáčet malý motor do vysokých otáček, abych ověřil sílu. Testuji ho na dálnici i okresce. Dávám si kelímek plný vody do držáku a z opravené silnice najíždím podobnou rychlostí i na rozbitou vozovku a pak na polní cestu. Je voda stále na svém místě?

 

Bravo! Je to pravý Francouz… Voda se nevylila, podvozek skvěle žehlí nerovnosti, v autě se sedí naprosto pohodlně. Navíc je jízda fakt zábava - zvolil jsem si nejsilnější benzínovou 1.6 PureTech 180 S&S s výkonem 133 kW, maximálním točivým momentem 250 Nm a automatickou sedmistupňovou převodovkou a nějak nemůžu najít negativa. Motor nabízí pružné zrychlení i příjemný zvuk. Když na to šlápnu, nechá se vytočit až do 6000 otáček za minutu, geny z rallye tu nelze zapřít.

 

Tím, že na budíky koukáte nad volantem, nic nepřehlédnete a zároveň máte i perfektní výhled vpřed. Přidejte si k tomu vyhřívání, klimatizování nebo i masážní funkce sedadel, spoustu odkládacích prostor, asistenčních systémů a dost místa i pro delší pasažéry na zadních sedadlech. Zatím to vypadá velmi dobře.

 

Motor vyniká nejen vysokým výkonem 180 koní, ale také rozumnou spotřebou. Bez toho, abych dbal na úspornou jízdu, si po městě řekne o necelých 8 litrů na 100 km, mimo město při klidném svezení jen o 5 až 6 litrů.

 

 

Musím říci, že svým designem a moderním pojetím interiéru, přináší Peugeot 508 příjemnou změnu. Ale… Když začnete zkoumat opravdu zblízka, zjistíte, že tu a tam přece jen něco nesedí. A tím myslím hlavně plasty. Na některých místech nelícují, tak jak by měly, občas vržou a působí laciným dojmem. Třeba celý středový tunel je jeden nepříjemně tvrdý plast.

 

V celkovém dojmu jsou to ale drobnosti, které se dají odpustit. Pozitivně mě překvapil například infotainment, který sice není ultramoderní, ale ale díky fyzickým tlačítkům ve stylu kláves se dá lehce ovládat a ani navigace není vůbec špatná. V případě potřeby jednoduše připojíte svůj chytrý telefon a využijete funkci Android Auto nebo Apple CarPlay.

 

Potěšila mě také spousta prostoru. A to i v zavazadlovém prostoru, ačkoliv jsem nejezdil v kombíku ale liftbacku. Hodnota 487 litrů je dostačující i pro početnější rodinu a při sklopení sedadel, by se tam pomalu vešel i slon. Navíc je kufr hodně široký i hluboký a pod podlahou nabízí další odkládací prostory. Překvapivě praktické.

 

Musím říci, že Peugeot 508 za těch pár dní změnil můj pohled na francouzské značky. S výbavou GT-line daleko překonal mé očekávání, i když bych asi před liftbackem dal přednost kombíku. Dokonce si myslím, že se jedná o nejlepší francouzský vůz za posledních 5 možná i 10 let, který značku Peugeot posouvá o level výš. Přesto… 1,2 milionu korun bych za něj nedal, základní verze se ale dají pořídit kolem 800 tisíc.

 

Fotogalerie: Liftback Peugeot 508

1
/
34
Zdroj: Adam Kozák
Peugeot 508 - 31

TN.cz / Adam Kozák