Hledej
Výsledky testů

Tohle je 10 nejbezpečnějších SUV současnosti. A které je nejhorší?

Seat Tarraco po crash testu Euro NCAP
Zdroj: Euro NCAP

Jsou to většinou velká a mohutná auta, jsou díky tomu automaticky bezpečná? Podívejte se, jak si SUV a crossovery vedly v posledních crash testech Euro NCAP.

Populární “esúvéčka“ mají možná drsnou vizáž, dávno to však nejsou jen auta do terénu, dnes zastávají spíš roli rodinných vozů, ať už jde o ty největší verze nebo jejich menší sourozence, takzvané crossovery. Ale dokážou skutečně rodinu ochránit?

 

Podívejte se, kterých deset aut získalo mezi SUV a crossovery nejvyšší skóre v nezávislém hodnocení Euro NCAP. A také, který vůz dopadl nejhůř a obdržel jen jednu hvězdu z pěti.

 

Jde o přehled magazínu What Car? zahrnující modely testované od začátku roku 2018, kdy bylo zvedeno přísnější hodnocení. Euro NCAP v rozsáhlých testech simuluje nejčastější druhy nehod a podle nich hodnotí, jak jsou jednotlivé vozy schopny ochránit posádku a případně i chodce nebo cyklisty.

 

 

Crash testy zahrnují například náraz do bariéry rychlostí 64 km/h s 40procentním přesahem, boční náraz rychlostí 50 km/h do boční struktury vozidla a boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h. Euro NCAP klade zvýšené požadavky i na asistenční systémy v sériové výbavě.


9. - 10. Jaguar I-Pace

 

 

Ochrana dospělých: 91 %

Ochrana dětí: 81 %

Ochrana chodců: 73 %

Bezpečnostní systémy: 81 %

Celkové skóre: 326 (ze 400)

 

Pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP Jaguar I-Pace dostal jako první elektromobil. Body ztratil například za průměrnou úroveň ochrany hrudníku řidiče, pravé nohy spolujezdce a krční páteře pasažérů na zadních sedačkách.

 

9. – 10. Range Rover Evoque

 

 

Ochrana dospělých: 94 %

Ochrana dětí: 87 %

Ochrana chodců: 72%

Bezpečnostní systémy: 73 %

Celkové skóre: 326 (ze 400)

 

 

Nový Evoque výrazně překonává starší model, i když vypadá skoro stejně. Stoprocentní není v ochraně krku pasažérů na zadních sedadlech, při rozpoznávání chodců ve tmě nebo třeba při nastavení automatického omezení rychlosti.

 

7. - 8. Hyundai Nexo

 

 

Ochrana dospělých: 94 %

Ochrana dětí: 87 %

Ochrana chodců: 67 %

Bezpečnostní systémy: 80 %

Celkové skóre: 328 (ze 400)

 

Vodíkové Nexo boduje jako ekologické auto. Ale ani v testech bezpečnosti nezklamalo a dostalo pět hvězd. Mínusové body vyfasovalo za ochranu nohou řidiče a hlavně za ochranu krční páteře pasažérů vzadu. Také na prvcích, které mají chránit chodce či by bylo třeba ještě zapracovat.

 

TN.cz