starobylá symbolika

Tajemství prozrazeno! Odhalili, co znamená slavné logo ŠKODA

Téma:

Logo automobilky Škoda znají lidé po celém světě. Zelený okřídlený šíp na stříbrném poli. V minulosti ale vypadalo docela jinak a dodnes se tak úplně neví, kdo je jeho autorem. Automobilka se teď rozhodla ukázat, jak logo vzniklo a co vlastně symbolizuje.

Přemýšleli jste někdy, co vlastně logo Škodovky znamená? Jeho historie se datuje do roku 1895, když Laurin a Klement začali v malé garáži vyrábět jízdní kola. Bicyklům dali jméno Slavia. Pak rychle přesedlali ze dvou na čtyři kola a vydali se dobýt celý svět.

 

Po fúzi se Laurin & Klement stal značkou ŠKODA. Znak inspirovaný původními americkými obyvateli byl upraven a umístěn na každé auto, které vyrobili. Nové logo se rozletělo do světa. Pak následovala řada proměn. Z modré se změnilo na zelenou, z jednoduchosti přešlo k eleganci. Šíp preciznosti na křídlech pokroku obepnutý prstencem opírajícím se o tradici jedné z nejstarších automobilových společností na světě.

 

Logo se slavným okřídleným šípem bylo poprvé použito v roce 1926 a jeho původ je dodnes zahalen tajemstvím. Někdo tvrdí, že autorem nápadu (stylizovaná hlava indiána s čelenkou o pěti pérech) byl obchodní ředitel společnosti T. Maglič.

 

 

Černé a zelené logo se používá od roku 1999. Černá symbolizuje tradici, zelená odkazuje na ekologický přístup. Nové spektrum barev získalo logo v roce 2011, nyní vypadá ještě výjimečněji a precizněji než dřív. Samotný okřídlený šíp je v nové verzi mnohem větší a výraznější. Zelená je více svěží a vnější část je zvýrazněna chromovaným vzhledem.

 

Šíp je symbolem rychlosti a cílené aktivity, křídla pak pokroku. Otvor v křídle symbolizuje oko, které odkazuje na přesnost výroby. Vavříny symbolizovaly sílu, chytrost, vítězství a stoleté zkušenosti firmy. Zelená znamená jedinečnost, protože ostatní firmy tuto barvu příliš nepoužívají. Kruh potom značí jednotu a harmonii.

Související témata:
mom TN.cz