Audi S5 cabrio - první dojmy

Svezli jsme se s novou Audi S5 Cabriolet! Jak vypadá a jak jede?

Audi S5 Cabriolet - 3
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Téma:

Jako jedni z prvních jsme měli možnost se na jihu Španělska svézt v nové Audi A5/S5 Cabriolet. Sluníčko a přes dvacet stupňů Celsia dovolovalo naplno vstřebávat veškerá lákadla této žhavé novinky!

Po příletu do španělského Jerezu jsme si na letišti nafasovali auta. Na výběr bylo hned z několika variant bezstřechých á-pětek, včetně dieselové. My jsme sáhli po nejsilnější benzinové motorizaci v podobě označení S5. Ta pod kapotou ukrývá třílitrový benzínový šestiválec s turbem o výkonu 354 koní a točivým momentem 500 Nm. K tomu osmistupňová automatická převodovka Tiptronic a pohon všech kol.

 

Auto vypadá nádherně a kdekoliv s ním jedete, budí pozornost. Jistě tomu pomáhala i výrazná červená barva vozu a samozřejmě zvuk linoucí se hned ze čtyř koncovek výfuku. Právě zvuk motoru byl jednou z proměnných, která výrazně odlišovala benzinovou verzi od té dieselové. Ať jsou turbodiesely od Audi sebelepší, v kabrioletu zkrátka naftu nechcete.

 

GALERIE: Audi S5 Cabriolet

1
/
18
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Audi S5 Cabriolet - 15

 

Oproti předchozí verzi vozu je nová A5 delší o 47 milimetrů a zároveň zhubla – je rovnou o 40 kilogramů lehčí, než její předchůdce. Audi se chlubí, že pokles hmotnosti nemá vliv na tuhost a že karoserie nové A5 je nejpevnější ve své třídě. Těžko říct, zdali tomu doopravdy tak je, každopádně tuhost vozu je perfektní a auto se i při ostřejších průjezdech zatáčkami nikterak nekroutí. Jako by to snad ani nebyl kabriolet.

 

DOPORUČUJEME: VIDEOTEST: Auto pro pana továrníka. Drahé, opulentní a výjimečné

 

Odezva na plyn je okamžitá a auto ochotně a razantně zrychluje až vysoko nad 200 kilometrů za hodinu. Zrychlování pak zastaví elektronický omezovač na 250 km/h. Stahovatelná střecha auta je plátěná a můžete ji otevírat i zavírat i během jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h. Novinkou jsou handsfree mikrofony zabudované v bezpečnostních pásech, díky nimž můžete pohodlně nejen telefonovat, ale samozřejmě i hlasem ovládat informační a multimediální funkce automobilu.

 

Nové A5 a S5 jsou od začátku března v prodeji i v Česku, podle informací od dodavatele si na ně v tuto chvíli po objednání ještě ale přibližně dva až tři měsíce počkáte. Základní model s motorem 2.0 TSFI 140 kW a manuální převodovkou začíná na 1 264 900 korun, námi testovaná verze S5 stojí 1 957 900 korun.

 

DALŠI VIDEOTESTY? STAČÍ KLIKNOUT!

 

STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU

TN.cz