Hledej
Hyundai Sonata Hybrid

Stylový sedan má solární panely na střeše. Kolik s nimi ušetří paliva?

Hyundai Sonata Hybrid - 8
Zdroj: Hyundai

Velmi zajímavý vzhled, technologie pro rychlejší řazení, odemykání prostřednictvím telefonu. A hlavně solární panely zabudované ve střeše. Hyundai představuje novou Sonatu Hybrid. Zatím ale tají, zda se bude prodávat i v Evropě.

Nový hybrid od Hyundai zaujme na první pohled. Sonata je stylový sedan vyšší střední třídy, který dostal originální tvary i detaily. Výrazný čumák 4,9 metru dlouhého vozu přechází do kaskádovité masky chladiče. LED pásy denního svícení lemují kromě světlometů částečně i kapotu. Vzadu zase světla pěkně doplňují spoiler.

 

Výsledkem je moderní vzhled ve stylu kupé, ale také pečlivě optimalizovaná aerodynamika.

 

Ale to hlavní není tak nápadné. Sonata Hybrid má ve střeše zabudované solární panely, které prodlužují dojezd a zabraňují vybíjení akumulátorů. Automobilka tvrdí, že za předpokladu 6 hodin nabíjení denně prodlouží střešní solární panely dojezd o 1300 km ročně. To je 108,3 kilometrů měsíčně a přes 3,5 kilometru denně.

 

 

Při současných cenách benzínu to může znamenat kolem 2500 - 3000 korun za rok. Není to nijak závratná úspora, na druhou stranu, kde je najdete… U Sonaty stačí neparkovat ve stínu.

 

Hybridní verze modelu Sonata je vybavena zážehovým motorem Smartstream G2.0 GDi HEV a 6stupňovou hybridní převodovkou. Spalovací motor poskytuje nejvyšší výkon 112 kW (152 koní) a maximální točivý moment 188 Nm. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 38 kW a maximálního točivého momentu 205 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 143 kW (195 koní). A Hyundai se chlubí kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.

 

Hyundai u Sonaty jako první na světě využívá technologii ASC (Active Shift Control), která zvyšuje jízdní dynamiku a hospodárnost auta. ASC zahrnuje software s novou řídicí logikou pro řídicí jednotku hybridní soustavy. Její funkce spočívá ve vyrovnávání otáček spalovacího motoru a převodovky prostřednictvím elektromotoru. Tím se podařilo zkrátit dobu řazení o 30 %.

 

“ASC prostřednictvím této synchronizace nejenže zlepšuje akceleraci a hospodárnost vozidla, ale také prodlužuje životnost převodovky, protože během řazení minimalizuje tření,” dodává Hyundai.

 

Od svých sourozenců převzala hybridní verze modelové řady Sonata moderní prvky výbavy ze světa high-tech, například digitální klíček. Abyste otevřeli auto, stačí vám ke dveřím přiblížit smartphone, kterému jste předtím v aplikaci udělili oprávnění k přístupu do vozidla. Digitální klíček používá technologii rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication), k bezdrátové datové komunikaci dochází pouze v případě, že jsou zařízení a čtečka od sebe vzdáleny jen několik centimetrů.

 

 

Digitální klíček Hyundai může také dálkově ovládat vybrané systémy vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Uživatelé mohou pomocí nízkoenergetického komunikačního rozhraní BLE (Bluetooth Low Energy) uzamknout nebo odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo dokonce spustit motor.

 

“Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla lze individualizovat pro každého uživatele a na stanovenou dobu. Majitel vozidla může při jeho pronájmu předem omezit dobu používání vozidla nebo zúžit rozsah dostupných funkcí,” dodává automobilka.

 

Sonata Hybrid je vybavena také souborem asistenčních funkcí ADAS, včetně asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a asistenta řízení v jízdním pruhu.

 

Korejská automobilka představila hybridní verzi poprvé na jaře na autosalonu v Soulu. Zatím není jasné, jak to bude se Sonatou na evropských trzích. Zatím se tu neprodává, ale hybridní verze by se do Evropy dostat mohla.

 

Fotogalerie: Hyundai Sonata Hybrid má solární panely na střeše

1
/
4
Zdroj: Hyundai
Hyundai Sonata Hybrid - 5

TN.cz