Hledej
Cayenne Coupé

Stovka za 4 vteřiny a 550 koní. U Porsche řádně přibrousili Cayenne

Porsche Cayenne Turbo Coupé - 18
Zdroj: Porsche

Na trh míří další ostré SUV. Tentokrát v podání německé automobilky Porsche. Třetí generaci úspěšné modelové řady SUV Cayenne rozšíří sportovnější provedení – Cayenne Coupé a hodně nabušené Cayenne Turbo Coupé.

Má ostřejší křivky, adaptivní zadní spoiler, skleněnou či karbonovou střechu, speciální sezení vzadu a hlavně dva vysoce výkonné motory. Porsche představuje svojí verzi nejostřejších SUV.

 

"Varianta Coupé nabízí veškeré technické výhody současného modelu Cayenne a navrch přidává ještě dynamičtější design a nová technická vylepšení, která tomuto vozu dodávají progresivnější, sportovnější a emotivnější charakter," komentuje nové Cayenne Coupé předseda představenstva společnosti Porsche AG Oliver Blume.

 

 

Nové Cayenne Coupé je od klasického Cayenne na první pohled poznat díky mimořádně dynamickým křivkám a speciálním prvkům designu. Sportovní vzhled dodává hlavně ostře zkosená linie střechy umocněná střešním spoilerem. Také čelní sklo a přední A-sloupek jsou méně zakřiveny než u klasického Cayenne, hrana střechy je nižší o zhruba 20 mm.

 

Fotogalerie: Porsche Cayenne Coupé

1
/
16
Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Coupé - 29

 

Přepracované jsou zadní dveře i blatníky, vůz je díky o 18 mm širší. Tabulka zadní registrační značky začleněná do nárazníku zase auto opticky snižuje.

 

Ve standardu má nové Cayenne Coupé obří panoramatické skleněné střešní okno, ale na přání může mít i profilovanou střechu z karbonových vláken. Středový spoj jí dodává vzhled sportovního vozu, připomínající model Porsche 911 GT3 RS.

 

 

V příplatkových paketech jsou i nová 22palcová odlehčená kola GT Design nebo sportovní výfuková soustava pro Cayenne Coupé Turbo.

 

Fotogalerie: Porsche Cayenne Turbo Coupé

1
/
13
Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Turbo Coupé - 19

 

Pyšní jsou u Porsche na adaptivní střešní spoiler. U Cayenne Coupé je střešní spoiler kombinovaný s novým adaptivním zadním spoilerem jako součást speciální technologie aktivní aerodynamiky PAA (Porsche Active Aerodynamics). Zadní spoiler se při rychlostech nad 90 km/h vysouvá o 135 mm, čímž zvyšuje dosedací tlak zadní nápravy. Díky technologii PAA se zároveň snižuje spotřeba.

 

 

Pohodlí posádky mají zajistit nová sportovní sedadla. Ty přední se dají nastavit v osmi směrech a mají výbornou boční oporu. Vzadu pak Coupé standardně používá dvojici samostatných sedadel. Cestující na zadních sedadlech jsou usazeni o 30 mm níže než v případě Cayenne, což přináší spoustu místa pro hlavu i přes sportovní sníženou siluetu vozidla.

 

 

Zavazadelník se pyšní objemem 625 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1540 litrů (Cayenne Turbo Coupé disponuje o něco nižšími čísly: 600, resp. 1510 litrů).

TN.cz