Driftující minibus

Šílený stroj na pálení gum! Tohle napáchá šestiválec v dodávce

Hyundai iMax N ”Drift Bus” - 12
Zdroj: Hyundai

Kolosální šestiválec a zadní pohon proměnily dodávku ve zběsilé monstrum. Vejde se do něj osm lidí, kteří si mohou užívat neuvěřitelné kousky a taky zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Podívejte se, co tahle dodávka předvedla na závodním okruhu v Austrálii.

Hyundai sestrojil driftující dodávku – stroj na ničení pneumatik se 408 koňskými silami pod kapotou.

 

V monstrum se proměnila osmimístná dodávka (či MPV) iMax. Ta se běžně používá pro komfortní přepravu pasažéru, kromě řidiče a spolujezdce se do ní vejde osm lidí.

 

To platí u podivného modrého stroje - pořád se do něj nacpe osm cestujících. Ti v něm včak nesedí, aby si užívali pohodlí.

 

Z původního iMaxu tu totiž nezbylo skoro nic. Běžný motor 2.5 CRDi byl nahrazen kolosálním motorem V6 3,5 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který poskytuje nejvyšší výkon více než 300 kW (408 k) a maximální točivý moment 555 Nm – to je více než dostatečná hnací síla k tomu, aby proměnila pryž pneumatik v oblaka dýmu dokonce i u MPV.

 

 

Představujeme vám driftovací dodávku iMax N ”Drift Bus”.

 

 

Výkonný přeplňovaný motor? Ano. Samosvorný diferenciál? Zajisté. Lakování karoserie modrým odstínem N Performance Blue? I to si můžete odškrtnout. Sedadla pro osm fanoušků driftování? Samozřejmě. K tomu upravená karosérie pro lepší aerodynamiku, nastavitelní tlumiče, výkonné brzdy a sportovní sedačky.

 

Automobilka Hyundai se vytahuje, že na rozdíl od podobných rychlých MPV a lehkých užitkových vozů, jakými byly například Ford Transit Supervan nebo Renault Espace F1, si její iMax N ”Drift Bus“ zachovává osmimístný interiér, aby mohl nabídnout maximální potěšení řidiči a jeho sedmi přátelům.

 

“Drift Bus“ se představil na australském okruhu Sydney Motorsport Park během klání World Time Attack Challenge 2019. A samozřejmě šlo hlavně o šou.

 

V Hyundai chtěli ukázat, co umí jejich sportovní divize, která se stará o nejvýkonnější verze sériových modelů a uznání si vydobyla obzvláště povedeným hot hatchem Hyundai i30 N.

 

 

Driftující minibus ale do výroby nepůjde, zůstane podle všeho u jediného kusu. Podívejte se na jeho stručnou specifikaci i na fotogalerii na konci:

 

Hyundai iMax N „Drift Bus“

 

Poháněcí ústrojí a podvozek:

- V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly

- Výkon více než 300 kW (408 k)

- Točivý moment 555 Nm

- 8stupňová samočinná převodovka

- Pohon zadních kol

- Samosvorný diferenciál

- Elektronicky řízený podvozek

- Výkonná brzdová soustava N

- Sportovní pneumatiky

- Nastavitelná výfuková soustava se dvěma režimy

- Zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund

- Rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 % (s 8 cestujícími)


Vnější výbava:

- 19“ kola z lehké slitiny (z modelu i30 N)

- Speciální sada aerodynamických prvků

- Přední spoiler

- Rozšíření bočních prahů

- Zadní difuzor a nárazník

- Zadní spoiler s brzdovým světlem

- Lak karoserie v modrém odstínu N Performance Blue

 

Vnitřní výbava:

- Volant N

- Sportovní sedadla N vpředu, semišové plochy sedáků a kůží čalouněné boční polštáře

- Sedadla vpředu, nastavitelná elektricky ve 12 směrech

- Sedadla vzadu (2 řady), čalouněná semišem a kůží N

- Černé čalounění stropu

- Objem zavazadlového prostoru: 842 litrů

 

Fotogalerie: Sestrojeno pro drift!

1
/
9
Zdroj: Hyundai
Hyundai iMax N ”Drift Bus” - 6
 

TN.cz