Hledej
Auta do zásuvky

Šest prodaných superbů a showroom Tesly. Revoluce se do Česka jen plíží

Nabíjení elektromobilu
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek

Škodovka začala prodávat první elektřinou poháněné vozy. Hybridní Superb a elektrické Citigo můžou podle expertů rozhýbat tuzemský trh s auty do zásuvky. Elektrická revoluce má nás zatím velmi pomalý nástup.

Auta se v Česku zatím prodávají méně než vloni. Až na jednu kategorii - vozy “na baterky”.

 

Od ledna do konce září 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 191.110 nových osobních automobilů, to je meziročně o 16.674 registrací méně, pokles o 8 % je celkem výrazný.

 

Ale u elektromobilů a plug-in hybridů je trend opačný. ”V období uplynulých devíti měsíců bylo registrováno celkem 844 osobních vozidel s externím dobíjením, podíl elektromobilů činil 69 %, zatímco plug-in hybridů jen 31 % V rámci celé EU je poměr zhruba 50:50,“ říká šéf Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

 

 

Český trh s auty do zásuvky zatím ovládají Hyundai, Nissan, BMW a Volkswagen. A pomalu nastupuje tuzemská Škoda Auto - v září bylo registrováno prvních 6 prodaných plug-in hybridů Superb iV, jejichž výrobu automobilka zahájila teprve nedávno.

 

 

“Předpokládáme, že vstupem domácí automobilky na pole elektromobility se významně zvýší povědomí zákazníků o těchto vozidlech, což dodá trhu očekávanou akceleraci,“ doplňuje Frič.

 

 

Zájem u nás sice roste, ale velmi pozvolně, hlavně ve srovnání s evropským průměrem. Celkem se vozidla s externím dobíjením podílela na všech registracích v Česku jen 0,44 %, v Evropě byl vloni jejich podíl už dvouprocentní.

 

Škoda, Tesla… revoluce?

 

Škoda Auto na poli elektromobility zahajuje plánovanou ofenzívu. Plug-in hybridní Superb umí v čistě elektrickém režimu ujet přes 60 kilometrů, cena modelu začíná v základní výbavě na 876.900 korun. Vůz je nabízen s motorem 1,4 TSI PHEV 115 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou, disponuje zrychlením 0-100 km/h za 7,7 s, maximálním točivým momentem 250 Nm a maximální rychlostí 224 km/h.

 

 

Na začátku příštího roku nabídku doplní malé čistě elektrické Citigo-e iV s elektromotorem o výkonu 80 koní. A po něm přijde první elektromobil Škoda na koncernové platformě MEB, který bude vycházet z konceptu Vision iV.

 

Zaútočit chce také americká Tesla. Na začátku října v Praze otevřela svůj první český Tesla Store. Česko je tak první zemí bývalého východního bloku, kde má Tesla oficiální prodejnu a servis. Dodávat ale naplno začne až v únoru 2020.

 

 

Nejdostupnější Teslu Model 3 lze pořídit za necelých 1,2 milionu korun, disponuje dojezdem až 409 km (dle WLTP), zrychlením 0-100 km/h za 5,6 s a maximální rychlostí 225 km/h. Varianta Long Range má dojezd až 560 km, ale také stojí o víc než 200 tisíc víc.

 

Na zásadní elektrorevoluci to u nás zatím nevypadá. Uvidíme…

TN.cz