Hledej
Monte Carlo

Scala i Kamiq dostanou sportovní styling. Přijde i větší výkon?

Škoda Scala
Zdroj: Škoda Storyboard

V září budou mít premiéru Škody Scala a Kamiq v nejvyšší výbavové řadě Monte Carlo. Mladoboleslavská automobilka je tak vyladí do sportovního stylu. Změny pod kapotou ale nečekejme. Zatím.

Škodu Fabii ve výbavě Monte Carlo brzy doplní i modely Scala a nejmenší škodovácké SUV Kamiq. Paket odkazující na tradici motorsportu obsahuje řadu černých prvků, které mají zdůraznit právě sportovní charakter a design, emoce a dynamiku.

 

Škoda Scala Monte Carlo dostane charakteristicky černé části předního spojleru, Škoda Kamiq Monte Carlo nabídne třeba černé střešní nosníky. Kromě toho bude možné nové špičkové verze poznat podle speciální plakety.

 

Oba vozy ve sportovním střihu Škoda poprvé ukáže na autosalonu IAA 2019, který se koná v německém Frankfurtu od 10. do 22. září. Na výslednou podobu si tedy musíme ještě počkat.

 

 

Modely Monte Carlo vzdávají hold úspěšné historii motorsportu značky. Sportovní doplňky a černé designové prvky pomáhají dotvářet lifestylové varianty modelů od roku 2011, kdy Škodovka sportovními doplňky vybavila druhou generaci Fabie.

 

Monte Carlo pak zůstalo nejvyšším modelovým stupněm i ve třetí generaci řady Fabia. V letech 2014 až 2019 pak nabízel český výrobce ve sportovní verzi také modely Citigo, Rapid a Rapid Spaceback, od roku 2015 do roku 2017 i model Yeti.

 

 

Historie motorsportu

 

Sportovní, lifestylově zaměřené varianty jsou pojmenované podle městské části Monaka a také podle automobilové soutěže Rallye Monte Carlo, pořádané od roku 1911, jejíž nedílnou součástí jsou legendární rychlostní zkouška ”Sisteron“ či jízda přes proslulý průsmyk Col de Turini.

 

 

Na slavné rallye slavily škodovky hned několik historických úspěchů. Poprvé se vozy z Mladé Boleslavi postavily na start už v roce 1912, při druhém ročníku ”Monte“. V roce 1936 dosáhla Škoda Popular ve své třídě na druhé místo. Automobilka po tomto úspěchu uvedla limitovanou speciální sérii 70 aut, která byla odvozena přímo od soutěžního vozu a poprvé dostala doplňující název Monte Carlo. Fabie na ně navázala po 75 letech.

 

Bude i RS?

 

Agresivnější doplňky jsou určitě oživením proti klasickým verzím. Třeba Fabii spoilery, lemy, hezčí kola, černě lakovaná střecha, sportovní interiér a koneckonců i falešný difuzor prospěly. Víc než sportovní styling se ale čekat nedá.

 

 

Na rozdíl od verzí RS se pod kapotou nic nemění. Přitom třeba Scale by se ostrá verze se silnějším motorem docela šikla. Přijde po Monte Carlu i RS? Těžko říct, zvyšování výkonu není zrovna trendy. Na jaře v Ženevě sice padla zmínka o tom, že ve Škodovce "ereso" zvažují, od té doby ale ticho po pěšině.

 

 

Spekuluje se o dvoulitrovém motoru TSI s výkonem 200 koní, který mají koncernoví sourozenci VW Polo či Audu A1. A také o ještě silnější hybridní verzi, ve které by spalovacímu motoru pomáhala elektrika. Tak uvidíme…

 

Takhle si Scalu RS předsatvují grafici X-Tomi Design a Nikita Aksyonov:

 

 

TN.cz