Hledej
Lexus RX

Prémiový crossover? Lexus vyladil svůj nejúspěšnější model

Nový Lexus RX - 33
Zdroj: Lexus Czech

Kombinace robustních tvarů, sportovního vzhledu a elegance. Slaví úspěch. Lexus na to nehodlá nic měnit a u svého klíčového modelu ladil v rámci faceliftu hlavně techniku a jízdní vlastnosti. Jak dopadla evoluce úspěšného crossoveru RX?

Hybridní crossover RX je pro Lexus klíčový, vždyť jde o historicky nejúspěšnější model značky. Současná verze se prodává od roku 2015 a japonský výrobce usoudil, že přišel čas na modernizaci.

 

Ostřejší exteriér

 

Od vnějších úprav si Lexus slibuje posílení sportovního a dynamického vzhledu. Nově tvarovaná je boční křivka i přední a zadní nárazníky. Ty designéři opticky víc propojili s prahy dveří se zadními blatníky, které splývají s grafikou okna ve spodní partii zadního sloupku, což zvýraznilo záď vozu. Zviditelnění tlumičů výfuku a krytu spodku má zase vzhledu přidat na agresivitě.

 

 

Maska chladiče má upravený rastr a nové orámování. “Nové štíhlé světlomety dodávají přední partii špetku ostrosti, která dříve chyběla,“ doplňuje automobilka.

 

Nové světlomety

 

Světlomety dostaly novou technologii pro dálkové svícení. Adaptivní systém ovládání dálkových světel typu BladeScan je celosvětovou novinkou. Světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu.

 

Fotogalerie: Modernizovaný crossover Lexus RX

1
/
17
Zdroj: Lexus Czech
Nový Lexus RX - 27

 

Systém přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů. Lépe osvětluje i místa, která by bylo obtížné běžnými dálkovými světly zasáhnout a řidiči umožňuje mnohem dřív vidět chodce a dopravní značky, aniž by oslňoval vozidla ve stejném pruhu či v protisměru. Rozpoznávání chodců v noci po vylepšení funguje na vzdálenost až 56 metrů (u předchozího systému 32 metrů).

 

Lepší stabilita a odezva

 

Konstruktéři zapracovali na podvozku a tuhosti karoserie, úpravy mají přinést bezprostřednější odezvu na pokyny od volantu, preciznější ovladatelnost a větší radost z řízení po vzoru vlajkového kupé Lexus LC a sedanu LS.

 

 

Lépe je odladěn elektrický posilovač řízení a aktivní asistent zatáčení potlačuje nedotáčivost při sešlápnutí plynu uprostřed zatáčky.

 

Přepracované tlumiče RX jsou nyní vybaveny novým zařízením pro regulaci třecích sil (Friction Control Device) a potlačení vibrací od menších nedokonalostí vozovky. Umožňují RX také projíždět zatáčky s menšími náklony a lepší stabilitou i odezvou.

 

Úpravy sedmimístné verze

 

V interiéru se změny dotkly hlavně třetí řady sedadel u sedmimístné verze RX L. Ta nově nabízí dvě polohy sezení a víc prostoru pro nohy.

 

 

RX má novou dotykovou obrazovku (namísto původního ovladače se nyní používá trackpad), nový držák telefonu a vylepšenou konektivitu s chytrými telefony.

 

 

Evoluce přinesla i nejnovější verzí paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje vyspělé bezpečnostní technologie a systémy pro předcházení nehodám. Předkolizní bezpečnostní systém používá palubní kameru a milimetrový radar zabudovaný do masky chladiče; pomáhá rozpoznávat cyklisty za denního světla a chodce během dne i po setmění. Jízdu na dálnici zase usnadňuje spojení dynamického tempomatu řízeného radarem a asistenta pro udržení v jízdním pruhu.

 

Evropská premiéra modernizovaného RX je naplánována na 30. června. Prodeje by měly být zahájeny na podzim.

TN.cz