Hledej
Malý velký Hyundai

Prcek, který chce vyrůst. Nová i10 je venku už pár dní před premiérou

Nový Hyundai i10 - 18
Zdroj: Hyundai Motor Czech

Automobilka Hyundai Motor to v segmentu nejmenších aut do města nevzdává. Pár dní před výstavní premiérou, která se odehraje na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, odhalila novou generaci modelu i10. A vzkazuje: tohle bude malý velký vůz!

Nová generace Hyundai i10 míří na trh se sloganem “Go Big”, který má podle automobilky vyjádřit pocit, který autíčko vyvolá u zákazníků - má jít o “nekompromisní městský vůz”.

 

Na skicách, které výrobce pustl ven před měsícem, vypadá i10 o dost drsněji než v reálu.

 

 

Ale i tak si automobilka dala záležet na dynamickém designu. Oblé povrchy rozdělují ostré linie. ”Design zcela nového modelu i10 kombinuje protichůdné prvky jemnosti a ostrosti jak v interiéru, tak i v exteriéru. Naši designéři nalezli inspiraci v technickém oblečení sportovců, v němž vzniká zajímavý kontrast přirozených tvarů lidských svalů s ostrými a technickými grafickými prvky,“ popisuje Thomas Bürkle, šéfdesignér v evropském designérském centru Hyundai.

 

Aby měly mni auta na trhu šanci, je třeba držet cenu co nejníže, nákladné výroba se pak tolik nevyplácí. Řada automobilek tak městské mrňouse z nabídky spíš škrtá nebo z nich dělá čistokrevné elektromobily. V Hyundai si ale od nové i10 dost slibují.

 

"Hyundai i10 konzistentně patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením tohoto zcela nového modelu vycházíme i nadále vstříc našim zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe.

 

 

Hyundai i10 se v Evropě představil už od roce 2008. Nová generace byla nevržena a vyvíjena v Evropě, stejně jako tak předchozí.

 

Na trh půjde se dvěma motory: tříválcem 1.0 MPi s nejvyšším výkonem 67 koní a maximálním točivým momentem 96 Nm a také čtyřválcem 1.2 MPi, jehož výkonové parametry jsou 84 koní a 118 Nm. Oba motory jsou dostupné s manuálem i automatem (obě převodovky jsou pětistupňové) a stop-start systémem ISG (Idle Stop and Go), který má snižovat emise i spotřebu obzvlášť
při jízdě ve městě. Mírně byla vylepšena i aerodynamika. K dispozici bude také s paket ECO, který zahrnuje optimalizované převody pro hospodárnější jízdu, čtyřmístný interiér a 14“ pneumatiky s nízkým valivým odporem.

 

Zvenku má karoserie “vyzařovat mladého ducha”. Zároveň ale výrobce pamatoval na starší řidiče či na malé rodiny a konstruktéři se snažili o co nejlepší přístup do auta a komfort.

 

Nový model má v porovnání s předchůdcem optimalizované proporce - nižší střechu (o 20 mm) a širší karoserii (o 20 mm). Na přání si mohou zákazníci doladit vůz nově navrženými 16“ koly z lehké slitiny.

 

Součástí široké masky chladiče s voštinovou jsou kruhová světla pro denní svícení, což je tradiční stylistický prvek modelové řady i10. Na zádi protínají oblé plochy víka zavazadlového prostoru dva horizontální prolisy, na něž navazuje design koncových svítilen. Z profilu mají poutat pozornost hlavně zřetelné střešní C sloupky ve tvaru písmene X.

 

Nový model i10 se bude dodávat ve čtyřmístné nebo pětimístné verzi. Díky prodlouženému rozvoru náprav dostanou cestující víc vnitřního prostoru.

 

 

Jedním z důležitých prvků interiéru je větší šířka, umocněná výdechy ventilace, které zasahují do výplní dveří. Velké ozdobné obložení na přístrojové desce má prostorový voštinový vzor.

 

Všechny funkce vyspělých technologií lze ovládat na 8“ barevném dotykovém displeji. K dispozici je zadní parkovací kamera a asistenty pro odvrácení kolize s překážkou, pro jízdu v jízdním pruhu, pro rozpoznávání únavy řidiče i pro sledování omezení rychlosti a také asistent dálkových světel asistent.

 

Řidiči budou mít lepší výhled díky snížené spodní hraně oken a užším střešním C sloupkům. Zavazadlový prostor s objemem 252 litrů patří mezi největší ve svém segmentu. Výška prahu nad zemí je o 29 mm nižší, což usnadňuje nakládání zavazadel.

 

 

Zákazníci mají na výběr 10 základních barev karoserie a také dvoubarevného lakování s černou, nebo červenou střechou.

 

Jak už to tak u nových aut bývá, i nejnovější člen produktové řady ”i” dostal spoustu moderních funkcí v oblasti konektivity a celý soubor bezpečnostních prvků, díky kterým má mít nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavu ve své třídě.

 

Mezinárodní premiéru bude mít nová i10 během autosalonu IAA 2019, který proběhne od 12. do 22. září ve Frankfurtu nad Mohanem.

 

Fotogalerie: Nový Hyundai i10

1
/
18
Zdroj: Hyundai Motor Czech
Nový Hyundai i10 - 2

TN.cz