Hledej
Spyder a Cayman GT4

Ostří mrňousové od Porsche: Řev šesti válců a 420 koní za zadkem!

Porsche 718 Spyder a Cayman GT4
Zdroj: Porsche Newsroom

Modelová řada 718 má nové vládce. Porsche představilo ostré verze malých sporťáků Boxster a Cayman - přijíždějí 718 Spyder a 718 Cayman GT4. Konstruktérům se povedl husarský kousek, postavili nový atmosférický šestiválec, který má vyšší výkon a přitom splní přísné normy. Bezkonkurenční zvukový doprovod boxeru tak zůstává beze změny!

Základní verze sportovního kupé Cayman a kabrioletu Boxster při faceliftu před třemi lety přišly o svá šestiválcová srdce. Porsche muselo kvůli emisním normám nasadit čtyřválcové motory. Malé sporťáky byly i tak vyladěny skvěle, ale přece jen přišly o značnou část svého typického projevu.

 

Teď Porsche představilo jejich ostřejší verze - 718 Spyder a 718 Cayman GT4. A pozor, německá automobilka se u nich vrátila k šesti válcům!

 

Atmosférický motor miluje otáčky. Jen si poslechněte ten zvuk!

 

 

Nádhera....

 

Srdcem obou modelů je čtyřlitrový uprostřed uložený plochý šestiválec typu boxer v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Nový vysokootáčkový motor s atmosférickým plněním vychází ze stejné řady pohonných jednotek jako turbo motory současné typové řady 911 Carrera. Dosahuje nejvyššího výkonu 420 koní (309 kW) – tedy o 35 koní více než předchozí GT4 a dokonce o 45 koní víc proti dosavadní generaci Spyderu. Jednotka nabízí nejvyšší točivý moment 420 Nm v pásmu od 5000 do 6800 ot/min.

 

 

Oba sportovní vozy dokáží překonat 300 km/h: 718 Spyder má maximálku na 301 km/h, 718 Cayman GT4 se rozjede až na 304 km/h. Oba modely akcelerují z místa na 100 km/h za 4,4 sekundy.

 

“Ryzí charakter osloví všechny nadšence do sportovních vozů vyznávající nefalšovaný požitek za volantem a oceňující mimořádnou úroveň agility a téměř důvěrný kontakt se zdrojem hnací síly,” popisuje automobilka.

 

 

Aby motor splnil přísné požadavky na emise a spotřebu, museli si s ním v Zuffenhausenu dost pohrát. Agregát dostal moderní systém řízení emisí s filtrem částic a adaptivní řízení válců. Při částečném zatížení se dočasně přerušuje vstřikování do jedné ze dvou řad válců, tři válce tak stojí, čímž se snižuje spotřebu paliva.

 

K přímému vstřikování paliva byly v rámci vysokootáčkových motorů poprvé nasazeny piezo-elektrické vstřikovače. Každá vstřikovací operace je tak rozdělena až do pěti samostatných vstřiků. To napomáhá k dokonalejšímu procesu spalování a nižším emisím.

 

Průměrná spotřeba paliva sportovních vozů s motorem uprostřed je podle Porsche na úrovni 10,9 l/100 km.

 

Oba vozy spoléhají na mimořádně dobrou aerodynamiku, vyspělý podvozek GT a výkonné brzdy.

 

Porsche 718 Cayman GT4 představuje základní cestovní GT značky. Přítlak nového modelu se zvýšil o 50 procent bez negativních dopadů na aerodynamický odpor. K aerodynamice významně přispěl nově navržený jednokomorový zadní tlumič výfuku ve tvaru oblouku: ten v zadní části vytvořil prostor pro funkční difuzor.

 

Vyšší účinností se chlubí i pevné zadní křídlo: oproti předchůdci se zde přítlak zvýšil přibližně o 20 procent. V rychlosti 200 km/h tomu odpovídá zvýšení přítlaku o plných 12 kg.

 

Přední část vozu si zachovává aerodynamickou rovnováhu pomocí velké spodní hrany předního spoileru a vzduchovými clonami, které potlačují proudění vzduchu kolem předních kol.

 

Pro GT4 je na přání k dispozici i paket Clubsport. Ten zahrnuje zadní ocelové stabilizátory, ruční hasicí přístroj a šestibodový bezpečnostní pás pro řidiče.

 

Fotogalerie: Ostré kupé Porsche 718 Cayman GT4

1
/
12
Zdroj: Porsche Newsroom
Porsche 718 Cayman GT4 - 19

 

Nový 718 Spyder j s lehoučkou skládací střechou je stroj pro radost za volantem. Kráčí ve šlépějích takových vozů, jakými bylo Porsche 550 Spyder nebo 718 RS 60 Spyder. Na rozdíl od GT4 je vybaven zadním spoilerem s automatickým vysouváním při rychlosti 120 km/h. Díky prvnímu funkčnímu difuzoru jde o první model z rodiny Boxster, jenž bude produkovat aerodynamický přítlak u zadní nápravy.

 

Fotogalerie: Kabrio Porsche 718 Spyder

1
/
10
Zdroj: Porsche Newsroom
Porsche 718 Spyder - 15

 

Požitek z jízdy u obou vozů, které poprvé stojí na stejném podvozku, má umocňovat vyladěná přední i zadní náprava s lehkými pružinovými vzpěrami využívající technologie závodních vozů. Výsledkem je především vynikající dynamika v zatáčkách.

 

 

Porsche už začalo na nové modely 718 Spyder a 718 Cayman GT4 přijímat objednávky. Ceny v Německu začínají na 93.350 eur (zhruba 2,4 milionu korun) u modelu Spyder a 96.206 eur (2,5 milionu) za Cayman GT4 – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh.

TN.cz