Nová podoba bestselleru

Osmá generace Golfu je venku. VW ji předvedl ve světové premiéře

Volkswagen Golf osmé generace - 10
Zdroj: Volkswagen

Ostře sledovaná premiéra nového VW Golf proběhla na domácí půdě Volkswagenu v německém Wolfsburgu. Jak vypadá osmá generace bestselleru?

Příběh modelu Golf se začal psát už v roce 1974. O pětačtyřicet let později vyjíždí už osmá generace populárního hatchbacku.

 

Nejnovější Golf bude muset bojovat se stále sílící konkurencí SUV a crossoverů a také s nastupující generací elektromobilů. A přesně tak byl navržen - aby přilákal lidi, kteří ještě nejsou připraveni jezdit jen na baterky a přitom žádají nízké provozní náklady a emise, nejnovější bezpečnostní prvky a multimediální vymoženosti.

 

Volkswagen neprovedl žádnou revoluci - design Golfu funguje, tak proč ho výrazně měnit. Upravená je hlavně příď, nová generace se trochu víc zamračila díky zaoblené hraně kapoty a nižší ostřejší masce. Také ostatní linie jsou ostřejší, střecha nižší, světlomety užší.

 

Uprostřed zádi je větším písmem hned pod logem vypsán název modelu, to asi aby se někdo přece jen nespletl.

 

 

Konstruktéři si prý hodně vyhráli s podvozkem nastavováním tak, aby řízení bylo přesnější a citlivější a poskytovalo řidiči potřebnou zpětnou vazbu.

 

Uvnitř hraje hlavní roli obří středový displej, který má na palubní desce výsostnou pozici. Mimochodem, stejný má dostat i nová Škoda Octavia.

 

Celkově je interiér jednodušší a modernější. Palubka je spojená do jedné linie, do které zapadají i výdechy klimatizace. Jednoduchost je podpořená minimem tlačítek, které jsou nahrazeny dotykovými plochami. Světlomety a větrání či vyhřívání oken se ovládají na malém dotykovém displeji vlevo od volantu a plně digitální jsou (samozřejmě) i budíky. Automaty dostanou místo páky jen maličký volič trochu připomínající zvednutý palec.

 

 

Golf má i hlasové ovládání a jako první model v Evropě umožňuje výměnu informací s jinými vozidly a dopravní infrastrukturou vybavenou technologií Car2X. Systém má přispět ke snížení počtu nehod - umí upozorní na rizikové situace v okruhu 800 metrů (blížíte se do kolony, k havarovanému vozidlu, dopravnímu omezení nebo k jinému prudce brzdícímu autu, víte, že se sanitka nebo hasiči a odkud přijíždí…) a například rozsvítí brzdová světla ještě před tím než řidič šlápne na pedál, aby řidiči vzadu včas reagovali a zastavila.

 

Automatické nouzové brzdění je připraveno zasáhnout, pokud se do cesty náhle připlete chodec či cyklista. A Volkswagen poprvé využil také systém, který řidiče může zastavit, když se chystá vjet do cesty jinému autu.

 

Asi největší novinka je schovaná pod kapotou. Benzínové modely jsou nyní k dispozici s 48voltovým mild-hybridním systémem. Elektromotor tu funguje jako podpora spalování, šetří emise například při dojezdu ke křižovatce nebo při rozjezdu - energii získává rekuperací při brzdění.

 

 

V nabídce budou litrové přeplňované benzínové tříválce (110 koní a 130 koní) a silnější 1.5 (148 koní). Všechny tři budou dostupné s mild-hybridní technologií i bez ní. Dieselové motory 2.0 TDI Evo budou na výběr dva o výkonu 114 a 148 koní. Později by měla dorazit ještě o něco silnější třetí verze pro GTD.

 

Volkswagen vyhlašuje snížení emisí CO2 přibližně o 10 g/km a až o 80 % méně oxidů dusíku proti současnému dvoulitrovému motoru. Nižší má být i spotřeba: o 17 % u TDI a o 10 % u benzínových motorů TSI.

 

Čistě elektrický Golf už Volkswagen nechystá, jeho místo převzal “nový brouk do zásuvky” ID.3.

 

 

Nejčistější a také nejméně žíznivý má být v plug-in hybridní verzi (pokud ho tedy majitelé budou dobíjet), který kombinuje motr 1.4 TSI a elektromotor, na který je schopný ujet skoro 60 kilometrů.

 

Vyjede s označením eHybrid (200 koní) a také ve verzi GTE. Ta má být zpočátku také nejvýkonnějším Golfem v osmé generaci s kombinovaným výkonem 241 koní, což by odpovídalo současnému hot hatchi GTI Performance.

 

Před koncem příštího roku má navíc nastoupit nové GTI s klasickým spalovacím motorem a zhruba třemi stovkami koní pod kapotou. Verze R s pohonem všech kol bude následovat a mluví se i o nejostřejším Golfu R Plus s výkonem dokonce 400 koní.

 

I sportovní varianty budou k dispozici pouze v pětidveřovém provedení, “třídveřákům” je prostě konec.

 

Místa uvnitř je podle prvních informací stejně jako v předchozí generaci - tak akorát pro čtyři dospělé, v případě nutnosti se dozadu vmáčkne i pátý. Nový golf je jen o tři centimetry (4284 mm) delší než ten předchozí a o milimetr užší (1789 mm), rozvor mírně poporostl (2636 mm).

 

Zavazadlový prostor má výškově nastavitelnou podlahu a sedadla rozdělená v poměru 60/40 se dají sklopit téměř do roviny. Úložné prostory Volkswagen zvětšil o pár “kapes” a úložné sítě na zadní straně předních sedadel.

 

Nejnovější generace modelu Golf bude uvedena na trh v prosinci. Jako první vyjede pětidveřový hatchback, následovat by ho měla i verze kombi.

 

Fotogalerie: Nový VW Golf

1
/
36
Zdroj: Volkswagen
Volkswagen Golf osmé generace - 8

TN.cz