ROZSÁHLÉ REKONSTRUKCE

Opravy silnic: Dlouhé objížďky a zmatené značení. A má být ještě hůře!

Josef Svoboda
Josef Svoboda
Publikováno 11. 7. 2020
Téma:

České silnice a dálnice jsou plné uzavírek a objížděk. Letní stavební sezóna totiž běží na plné obrátky. Každý, kdo v těchto dnech cestuje, má velkou šanci, že skončí v koloně. A bude ještě hůř. Česko čelí zpomalující ekonomice a stát v takových časech pumpuje peníze zejména do veřejně prospěšných staveb, tedy právě i do silnic a dálnic. Řidiči tak musejí počítat s tím, že se bude kopat ještě víc.

Národ se v těchto dnech rozdělil na dvě skupiny, ta menší odpočívá na dovolené a ta velká někde v koloně. České silnice jsou jedno velké staveniště a řidiče to dovádí k šílenství.


Několik oprav na silnicích druhé třídy je v jižních Čechách, třeba v Nové vsi na Českobudějovicku.


Řidič, který tam zabloudil z Prahy, rezignovaně otáčí auto. Značek označujících zákaz vjezdu či objížďku kvůli opravám potkal po cestě už desítky.

 

 

Bohužel značky často chybí tam, kde je řidiči potřebují, nebo je naopak dělníci zapomenou odstranit. V Nové Vsi už zákazovou značku berou řidiči jen jako ozdobu u silnice.


Řidiči rozkopané silnice objíždějí, kde se dá. Ve středočeských Měšicích se už rok táhnou opravy mostu, nejdřív stačil zákaz odbočení, pak silničáři přidali zákaz vjezdu a nakonec do zákazu přidali ještě betonový panel.


V Brně už řidiči ani nepamatují, jak vypadá silnice bez bagru. Záchranáři mají co dělat, aby se ve špičce prodrali k pacientovi.

 

 

Řidičům nejčastěji drásá nervy, když musejí objíždět pár metrů opravované silnice. Na Pardubicku rozkopali vozovku mezi dvěma vesnicemi, objížďka vede 15 kilometrů. Hlavní tah do Rakouska blokují opravy mostu na Nových mlýnech. Řidiči si zajedou 22 kilometrů.


Skoro až do konce srpna se budou muset obrnit trpělivostí řidiči v Otrokovicích ve Zlínském kraji, a to kvůli opravě obchvatu města.


Kdo na silnicích ztrácí nervy už teď, toho čekají krušné roky. Podle ekonomů teď stát nechá rozkopat vše, co potřebuje opravit. Je to nejefektivnější způsob, jak zároveň nalít peníze do ekonomiky, podpořit zaměstnanost, vyčerpat Evropské dotace a jako bonus zlepšit stav silnic.

 

Kromě silnic se ale také ve velkých městech opravují tramvajové koleje a vodovody. Podívejte se na reportáž televize Nova:


 

Související témata:
rod TN.cz