hrozí odklad

Objevily se další problémy se stavbou dálnice D3, podloží je nestabilní!

Téma:

Výstavba jihočeské dálnice D3 má další problém. Objevily se komplikace v podobně nestabilního podloží. Stavbu bude nutné přeprojektovat. V budoucnu by s totiž hrozil sesuv půdy. Takovás situace nastala před šesti lety, kdy sesuv zasypal dálnici D8 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem.

Stavba přes 12 kilometrů dlouhého úseku dálnice D3 mezi Hodějovice a Třebonínem začala loni v březnu. V létě stavbu opustila italská firma a na dokončení dálnice pracují už jen slovenští stavbaři. Teď přichází další problém, který může dokončení dálnice ohrozit - nestabilní podloží a hrozící sesuv půdy.

 

Problém vznikl v úseku mezi Roudným a Kamenným Újezdem. Kvůli provádění geologického průzkumu se tak v místě zatím stavba dálnice zastavila.

 

"Probíhá nyní velmi intenzivní doplňkový geotechnický průzkum, na základě jeho závěrů bude zpracována projektová dokumentace případných doplňkových technických zajištění proti sesuvu," vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl.

 

Ředitelství silnic a dálnic tím chce předejít problémům, které se před šesti lety objevily na dálnici D8. Na rozestavěnou část se tehdy sesunulo obrovské množství zeminy. Otevření dálnice to odložilo o několik let. Problémy se stále nepodařilo úplně vyřešit. Loni v létě bylo nutné mosty opravit.

 

 

"Došlo k určité deformaci nosné konstrukce, ta nosná konstrukce se nám mírně ohnula díky deformacím v podloží," uvedl hlavní vedoucí dálnice D8 František Zuckerstein.

 

"My jsme tady řešili dodatečné kotvící a stabilizační prvky, které vyšly na více než 200 milionů korun," doplnil Rýdl. Jestli se prodraží i stavba jihočeské D3, není jasné. Nový úsek dálnice má byt hotový v roce 2022. Jestli bude nutné tento termín změnit, ukáže až výsledek geotechnického průzkumu letos v březnu.
 

Vladimír Hoť / klma tn.cz / TV Nova