GTI, GTD i GTE

Nový Golf ve sportovním provedení. Takhle budou vypadat výkonné verze!

Tři výkonné verze nového VW Golf
Zdroj: Volkswagen
Téma:

Sportovní verze nové generace VW Golf si měly odbít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Přehlídka ale byla kvůli riziku nákazy koronavirem zrušena. A tak se verze GTI, GTD a GTE představují alespoň virtuálně.

Sportovní ikonu Golf GTI stvořil Volkswagen před 44 lety. V roce 1982 následoval první Golf GTD a v roce 2014 první GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Jak budou vypadat modely, které na ně navazují a vycházejí z nejnovější osmé generace známého modelu?

 

Všechny tři výkonné varianty mají společné designové prvky. Sportovní styl je patrný hlavně na čelní partii - sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze ji společně s maskou chladiče propůjčují zamračenější výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev – červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD. Typická je i velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhovky.

 

 

Podvozek je snížený o 1,5 centimetru, vzadu styl doplňují sportovní koncovky výfuku, specifické jsou i disky kol o průměru až 19 palců.

 

 

Také vnitřní výbava zahrnuje spoustu tradičních znaků GT verzí. Sportovní volant se třemi stříbrnými rameny doplnily další moderní funkce i s dotykové ovládáním a integrovaným tlačítkem systému Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. U GTI prostřední rameno volantu doplňuje červená plochoa, u GTE modrá a u GTD stříbrná.

 

Nechybí kovové pedály a nepostradatelný je také klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel - šedo-černé kostky jsou doplněny červeným (GTI), modrým (GTE) nebo světle šedým (GTD) prošíváním.

 

Golf GTI

 

Osmý Golf GTI debutuje s novým designem a nově vyvinutou technikou. Je poháněn čtyřválcem 2,0 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzínu o výkonu 180 kW (245 koní). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválcový motor se sériově dodává s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

 

Fotogalerie: Nový VW Golf GTI

1
/
13
Zdroj: Volkswagen
Nový VW Golf GTI - 18

 

Golf GTD

 

Nový Golf GTD se profiluje jako sportovní automobil pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec TDI vyladěný na 147 kW (200 koní) s vysokým maximem točivého momentu 400 N.m. Tuto hnací sílu poskytuje již při velmi nízkých otáčkách.

 

 

Stejně jako všechny turbodiesely pro nový Golf je i pohon modelu Golf GTD vybaven dvěma sériově uloženými katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction). Nový systém Twindosing SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue výrazně snižuje emise oxidů dusíku. Volkswagen nabízí Golf GTD sériově v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG.

 

Fotogalerie: Nový VW Golf GTD

1
/
12
Zdroj: Volkswagen
Nový VW Golf GTD - 21

 

Golf GTE

 

S celkovým nejvyšším výkonem hybridní soustavy je stejně výkonný jako Golf GTI. Hybridní pohon kombinuje dynamiku s elektrickým provozem a dojezdem cca 60 kilometrů s nulovými emisemi.

 

Fotogalerie: Nový VW Golf GTE

1
/
10
Zdroj: Volkswagen
Nový VW Golf GTE - 17

 

Externě nabíjený hybridní pohon modelu Golf GTE zahrnuje čtyřválec TSI o výkonu 110 kW (150 koní), elektromotor s výkonem 85 kW (115 koní), 6stupňovou převodovku DSG a novou sadu lithium-iontových akumulátorů. Hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon soustavy 180 kW (245 koní) a maximální točivý moment 400 N.m. Oproti předchůdci se výrazně prodloužil dojezd s výhradně elektrickým pohonem, přispívá k tomu vylepšená aerodynamika nového Golfu a o 50 procent vyšší kapacita sady akumulátorů (13 kWh). Golf GTE umožňuje elektrickou jízdu s nulovými emisemi rychlostí až 130 km/h.

 

 

Nabídku výkonných verzí mají později doplnit ještě výkonnější Golf GTI TCR inspirovaný závodním vozem pro okruhový šampionát a čtyřkolka Golf R.

Související témata:
TN.cz