Elektrické SUV

Nové SUV od Škodovky dostane divné jméno. Symbolizuje zdroj života

Výroba SUV značky Škoda v Mladé Boleslavi
Zdroj: Škoda Auto
Výroba SUV značky Škoda v Mladé Boleslavi.
Téma:

První čistě elektrické SUV značky Škoda už má své jméno. Spojuje písmeno ”E“ symbolizující elektromobilitu s písmenem ”Q“, které jen charakteristické pro všechny nové modely z rodiny SUV tuzemské automobilky.

Enyaq – právě tak se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV značky Škoda postavené na elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen. Jméno je odvozeno z irského slova ”enya“ a znamená "zdroj života".

 

Škoda svým prvním čistě elektrickým SUV zakládá i novou rodinu jmen spojující písmeno "E", které odkazuje na elektromobilitu, s písmenem "Q", které je už typické pro nová škodovácká "esúvéčka".

 

 

Slovo enya pochází z původního irského slova "Eithne" a dá se volně přeložit jako esence, duch, princip. "Zdroj života" má symbolizovat vstup automobilky do éry elektromobility.

 

"Symbolizuje nový začátek, který je spojován jak s temperamentem nového modelu Škoda Enyaq, tak s inovativním myšlením inženýrů Škoda Auto a jejich nadšením pro nové čistě elektrické SUV. Slovo ”enya“ je autentické, živé, má charakter, dá se snadno vyslovit, je zapamatovatelné a skvěle se hodí k začátku nové etapy ve 125leté historii automobilky," vysvětluje výběr názvu automobilka.

 

 

Enyaq podobně jako názvy předchozích modelů SUV (Kodiaq, Karoq a Kamiq) odkazuje na jazyk Inuitů žijících na severu Kanady a v Grónsku. "Spojuje budoucí čistě elektrická vozidla na bázi platformy MEB s irštinou z mýty proslulého regionu na severu ostrova," dodává Škodovka v tiskové zprávě.

 

 

Enyaq je po modelu Citigoe iV druhým čistě elektrickým vozem mladoboleslavské značky. Zároveň bude prvním sériovým vozem české automobilky postaveném na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen.

 

 

"Jedná se o první model Škoda, který je od začátku vyvíjen jako elektromobil, což pro celou společnost představuje skutečný zlom. Rovněž chceme eMobilitu přinést co možná největší skupině zákazníků, a proto míříme do této nejoblíbenější třídy. Vozy segmentu A, do něhož Škoda Enyaq patří, drží v Evropě největší tržní podíl. Karoserie SUV navíc u zákazníků zažívá obrovský nárůst obliby, především právě v segmentu A. Očekáváme, že tento trend bude v následujícím desetiletí pokračovat," říká Alain Favey, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

 

Anketa

Líbí se vám nové jméno pro elektrické SUV Škoda?

Hlasovalo 298 lidí.

 

I pro další elektrické modely na platformě MEB bude prý škoda hledat jména v severských končinách.

 

Automobilka chce do roku 2022 poslat na trh dalších více než deset elektrifikovaných modelů v rámci značky Škoda iV. Očekává, že do roku 2025 budou čistě elektrické modely a plug-in-hybridy představovat 25 procent prodejů.

 

 

"Snahy o omezování skleníkových plynů, rostoucí ekologický aktivismus a lidské konání, které škodí životnímu prostředí, mají na svědomí nové trendy. Lidé se čím dál víc snaží být v tomto směru co nejzodpovědnější. To kromě dalšího vede ke zvyšující se poptávce po elektromobilech, byť je jich na trhu zatím stále poskrovnu. Ve třídě, do níž s novým elektrickým SUV vstupujeme, ani nemáme přímého konkurenta. A tohle všechno nám dává obrovskou výhodu a příležitost hrát v tomto segmentu trhu významnou roli,” dodává Favey.

 

Do roku 2021 bude automobilka investovat do vývoje elektrifikovaných modelů a do rozšiřování ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility dvě miliardy eur.

 

Škoda Enyaq by měla vycházet ze studie Vision iV, kterou vloni automobilka představila jako crossover se čtyřdveřovou karoserií ve tvaru kupé a sportovními liniem. Jde o první vizi čistě elektrického vozu vycházejícího z modulární platformy MEB:

 

Fotogalerie: Studie elektromobilu Škoda Vision iV

1
/
12
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Vision iV - 3

TN.cz