Nový Peugeot 2008

Nová 2008 si troufá! Malé SUV vyrostlo a vyzve i luxusní značky

Peugeot 2008 - 4
Zdroj: Peugeot
Téma:

Dostalo skoro 15 centimetrů navíc, má nižší hmotnost, větší kufr, novou techniku a drsnější tvary. A taky luxusnější výbavu. Peugeot představuje druhou generaci kompaktního SUV 2008.

S první 2008 sklidil Peugeot na evropských trzích slušný úspěch. Navázat teď má nová generace. Zatímco dosavadní model připomínal spíš přerostlý přifouknutý kombík, v nové verzi se ještě víc přiblíží velkým SUV.

 

Stejně jako další automobilky, Peugeot vyhověl poptávce a přidal na tolik populární “agresivitě” a “robustních tvarech.”

 

Kompaktní SUV poporostlo o necelých 15 centimetrů, nová generace tak na délku měří 430 cm. S rozvorem 260 cm nabízí i slušný zavazadlový prostor o objemu 434 litrů s dvojitou podlahou.

 

 

“Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability,” popisuje novou generaci francouzská automobilka.

 

Kýžený dojem mohutnosti mají dodávat i výrazná rovná maska chladiče a široká 18palcová kola s odlehčenými ráfky. Odvážně tvarovaný profil doplňují zajímavé trojúhelníkové linie.

 

 

Vpředu 2008 dostala stejně jako další současné peugeoty diodové “kly” pod hlavními světlomety. Zadní světla jsou spojená černým pásem, nový výraz má charakteristický podpis se třemi ledkovými drápy.


Benzín, nafta i elektrika

 

Nový Peugeot 2008 je postaven na modulární platformě CMP (Common Modular Platform) pro malá a kompaktní vozidla, kterou skupina PSA vyvinula ve spolupráci s čínským Dongfengem. Umožňuje využití jakéhokoliv pohonu. Kompaktní SUV tak míří na trh se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým.

 

Všechny spalovací agregáty splňují emisní normu Euro 6d, používají systém Stop & Start a dostaly filtr pevných částic, řízené vstupy vzduchu a v některých verzích mohou být spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s elektrickým ovládáním.

 

 

Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l ve třech výkonových variantách (100, 130 a 155 koní), přičemž ta nejsilnější je určená výhradně pro verzi GT.

 

Doplní je 1,5litrové čtyřválcové diesely BlueHDi s výkonem 100 a 130 koní.

 

Hodně záležet si automobilka dala na elektrické verzi e-2008, jde o první elektrické SUV značky. Motor má výkon 136 koní s točivým momentem 260 Nm, Baterie s kapacitou 50 kWh má podle měření WLTP umožnit dojezd až 310 km na jedno nabití.

 

K dispozici jsou dva způsoby rekuperace energie při brzdění. Baterie jsou zabudované v podlaze a neomezují tak prostor v kabině ani v kufru. Dynamika a stabilita by podle automobilky měla být srovnatelná s benzínovými a naftovými verzemi.

 

 

Peugeot e-2008 nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů: znak lva mění barvu mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu, přední blatníky a páté dveře zdobí písmeno „e“ a elektromobil má masku chladiče v barvě karoserie.

 

Luxusní výbava

 

Peugeot chce své vozy přiblížit luxusnějším značkám. 2008 tak dostala novou generaci interiéru i-Cockpit® 3D, kterému dominuje obrovský dotykový displej, 3D vyvýšený přístrojový panel, typické "piano" s ovladači a malý “hranatý” volant. Vůz promítá nejdůležitější informace do zorného pole řidiče prostřednictvím hologramu.

 

“Výběru barev a materiálů interiéru byla věnována speciální péče,” podotýká automobilka a slibuje ušlechtilé materiály, pokročilý audio systém, nové odkládací prostory a originální kombinace barev.

 

Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny karoserie i dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.

 

Také asistenční systémy jsou převzaté z vyšších segmentů. Například aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu je spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu. Park Assist ovládá automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem 60 cm mezi zaparkovanými vozy. Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty.

 

Vůz bude k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy: Active, Allure a nejvyšší GT Line a GT doplněné o stylové prvky, jako jsou přední světlomety se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, hliníková kola s diamantovým výbrusem či černé obložení stropu, speciální prošití dynamická sedadla, hliníkové pedály nebo ambientní osvětlení v interiéru.

 

 

Nový Peugeot 2008 bude v prodeji od konce roku 2019. Pro evropské trhy se bude vyrábět ve španělském městě Vigo. Konkurovat mu bude hlavně Renault Captur, který také vyjede v druhé generaci, a také třeba nová Škoda Kamiq.

 

Fotogalerie: Nová generace Peugeotu 2008

1
/
5
Zdroj: Peugeot
Peugeot 2008 - 5

TN.cz