Poklad s krvavou historií

Našli zbědované Ferrari, které patřilo synovi diktátora. 17 let po jeho smrti

Téma:

Tohle vzácné Ferrari F40 je sice hodně zbědované, ale zase má za sebou silný příběh. Patřilo nechvalně známému synovi někdejšího iráckého diktátora Saddáma Husajna Udajovi. Youtuber Ratarossa vyhlásil na sítích pátrací akci a už po týdnu byl supersport skutečně objeven. Ukrytý pod vrstvou prachu v severním Iráku.

Udaj Saddam Hussajn al-Tikriti byl nejstarším synem krutého iráckého diktátora Saddáma Husajna. A v mnohém si se svým otcem nezadal - v roce 1988, pravděpodobně na žádost své matky, zavraždil otcova komorníka, který Saddáma seznámil s jeho druhou ženou.

 

Během života si Udaj Hussajn dosyta užíval rodinné bohatství. A byl velkým milovníkem sportovních vozů. Nashromáždil obrovskou sbírku více než tisícovky exotických aut, ale když se po invazi v roce 2003 blížila americká armáda, nechal své poklady radši spálit plamenometem, aby nepadly do rukou nepřítele.

 

Američtí vojáci pak Udaje dopadli a spolu s jeho bratrem Kusajem ho zabili. Krátce po jeho 39. narozeninách.

 

Plamenům však evidentně nepodlehly všechny kousky. Červené Ferrari F40 je jedním z Udajových vozů, které likvidaci "přežily".

 

Mimořádný supersport

 

Sběratelé aut tuší, že tenhle vůz může mít velkou cenu. Ferrari F40 je výjimečný supersport se spartánskou výbavou, ale mimořádným vzhledem. Pod kapotu dostal třílitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 478 koní a maximální rychlostí 324 km/h.

 

 

V Maranellu si ho postavili k 40. narozeninám automobilky, která ho pak vyráběla v letech 1987 až 1992. Místo původní série 450 kusů bylo vyrobeno 1311 vozů. mimochodem ,všechny se prodaly ještě dřív než byl první z nich vůbec vyroben. Cena se pohybovala okolo 9 milionů korun.

 

O původní návrh se postaral samotný otec zakladatel Enzo Ferrari, který si splnil sen, představit nejrychlejší sériové vyráběný automobil. F40 předčila tehdejšího krále Porsche 959. A pro spoustu lidí je právě F40 tím nejtypičtějším ztělesněním ducha automobilky a řadí ho tak nad další klenoty, jakými jsou 288 GTO, F50, Enzo či dokonce LaFerrari.

 

K tomuto konkrétnímu kousky si ještě přidejte legendu o synovi krvavého diktátora…


Marný lov

 

Jedním ze sběratelů, který po tomto sporťáku zatoužil, je i chlapík, který na YouTube vystupuje pod přezdívkou Ratarossa. Patří mezi velké znalce a milovníky legendární italské značky, sám vlastní Ferrari F355, F360, 308 GTB i rozpracovanou unikátní Testarossu Spider. Právě Ratarossa na sociálních sítích vyhlásil pátrací akci a slíbil odměnu tomu, kdo Husajnovo Ferrari najde.

 

Zdánlivě nemožný úkol byl vyřešen docela rychle - během týdne byl sporťák s pomocí internetu nalezen. Na síti se totiž během posledních let objevilo několik zmínek o tom, že někdo červenou F40 viděl na různých místech v Iráku. A stopy vedly do čtvrtého největšího iráckého města Irbílu, metropole autonomní oblasti irácký Kurdistán.

 

Pátrání přesto nemá valný výsledek - na světě jsou pouze aktuální záběry Husajnova vozu. K tomu původnímu má už hodně daleko, protože během sedmnácti let dostal pořádně zabrat. Podle magazínu Motor1 strávil nějaký čas v Turecku, kde měl být v opravě. Pak se vrátil do Iráku, ale už dost očesaný. Navíc prý teď patří muži, který prý vypadá jako "Al Capone v teplácích" a jehož dům údajně střeží armáda vyzbrojená kalašnikovy.

 

Nejenže vůz dlouho ležel pod prachem a pískem, chybí na něm celá řada původních dílů, které nahradily všemožné náhražky posbírané z jiných aut.

 

 

Ratarossův sen dostat sporťák do Evropy a vrátit ho na silnice zatím vzal za své. Původní dohoda o přepravě vozu do Velké Británie padla kvůli tomu, že současný majitel chce za zbědovanou káru víc než milion dolarů. A další nemalé částky by stála přeprava i následná oprava supersportu.

 

Navíc Udajova sestra začala na Twitteru vyhrožovat, že si podá každého, kdo bude rozprodávat nebo kupovat původní majetek její rodiny, a že ho požene k právní odpovědnosti.

 

Ferrari F40 má údajně najeto jen necelé čtyři tisíce kilometrů, přesto vypadá hrozně. Malou útěchou pro všechny milovníky vzácných vozů je, že bylo před lety alespoň přesunuto do garáže a jeho stav se tolik nezhoršuje.

Související témata:
TN.cz