Hledej
Fabia R5 na startu

Nadupaný škodovácký speciál má ještě ostřejší verzi. Čeká na start!

Modernizovaná Škoda Fabia R5
Zdroj: Škoda Motorsport

Škodovka vyladila novou verzi úspěšného závodního speciálu Fabia R5. Modernizovaný vůz má ještě větší výkon a další technické vychytávky. Teď už je konečně připravený na první ostrý start.

Modernizovaná verze vozu Škoda Fabia R5 je připravena pro závodní nasazení. Nový český soutěžní speciál úspěšně a hladce absolvoval homologaci Mezinárodní automobilové federace FIA a je připraven odstartovat.

 

Vylepšený speciál s pohonem všech kol má za sebou náročné testování s mnoha tisíci kilometry odjetými na asfaltu, šotolině, sněhu i ledu.

 

 

“Modernizovaná Škoda Fabia R5 navazuje na úspěšné tažení značky Škoda ve třídě R5. Teď se zaměříme na uvedení nového vozu na závodní tratě a současně na výrobu prvních exemplářů určených pro zákazníky,“ popsal šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

 

Vůz přebírá hlavní designové rysy aktuálního provedení sériové Fabie a současně dostal řadu významných technických vylepšení. Ve srovnání se svým předchůdcem má výkonnější motor. Přeplňovaný čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru má i zlepšený průběh křivky točivého momentu.

 

 

Motor je vybaven elektrickým čerpadlem chladicí kapaliny a novým, účinnějším chladicím systémem. Obtokový ventil turbodmychadla je nově ovládán elektricky. Mazání motoru zajišťuje nové olejové čerpadlo se zdokonalenou regulací tlaku oleje. Nová je též elektronika motoru s řídicí jednotkou Magneti Marelli, stejně jako nový displej uvnitř vozu.

 

Vyššímu výkonu motoru ve Škodě Motorsport přizpůsobili zpřevodování převodovky, která by měl mít dělší životnost. Řízení s přímějším převodem doplňuje podvozek s delšími drahami odpružení poskytující více přilnavosti.

 

Součástí změn je zesílená karoserie s instalovaným ochranným rámem podle nejnovější specifikace FIA 2019.

 

 

Nová Škoda Fabia R5 potvrzuje zaměření na zákazníky pohybující se ve světě rallye. Dosud automobilka dodala svým zákazníkům z celého světa 270 vozů Škoda Fabia R5. Jen vloni jich bylo 80. Modernizovaná verze by měla plynule navázat a prodeje ještě vylepšit.

 

 

V sezóně 2019 se Škoda Motorsport zúčastní vybraných soutěží v rámci mistrovství světa FIA World Rally Championship (WRC) se dvěma vozy. K vidění na nich budou i úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler, kteří se budou snažit obhájit i domácí titul mistrů České republiky. Mladá finská posádka ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen se zúčastní mistrovství světa v nové kategorii WRC 2 Pro.

 

Fabia R5 úspěšně pokračuje ve sportovní a hlavně rallyové tradice značky. Její předchůdkyně, Fabia Super 2000, získala 50 národních a mezinárodních titulů.

 

 

Škoda je v motoristickém sportu úspěšná už od roku 1901. Slavila vítězství a zisky titulů po celém světě, ať už na okruzích nebo při automobilových soutěžích. Vrcholnými okamžiky v historii značky byl první zisk titulu ve FIA Mistrovství světa v rallye (WRC 2) v roce 2016 i několik vítězství ve FIA Mistrovství Evropy (ERC), ve FIA Asijsko-pacifickém mistrovství (APRC) a v Intercontinental Rally Challenge (IRC). A také vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981.

 

 

Škoda ve své třídě několikrát triumfovala i na nejslavnější a nejstarší rallye na světě: Rally Monte-Carlo, která se pravidelně koná od roku 1911.

 

TN.cz