Vysočina

Na osmdesátce 160. Kolony na D1 si piráti silnic nehodami vyrábí sami

Pirát silnic na Vysočině
Zdroj: Policie ČR
Vondřichová
Kristýna Vondřichová
Publikováno 23. 5. 2020
Téma:

Stíhání řidičů, kteří překračují maximální povolenou rychlost, je pro policisty denní chleba. Stejně tak řešení dopravních nehod, kterým se snadno dalo předejít. Zejména na dálnici D1, kde na některých úsecích pokračuje plánovaná modernizace, se podobných hříšníků za volantem objevuje víc než dost.

Klid nemají ani policisté z oddělení Velký Beranov na Vysočině. "Na dálnici D1, kde pokračuje v některých úsecích její modernizace, je většinou vedený provoz v omezeném režimu 2 + 2 jízdní pruhy v jednom jízdním pásu. I když je v těchto úsecích rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině a v levném jízdním pruhu je zakázána jízda nákladním vozidlům, policejní kontroly zjišťují denně desítky porušení," informuje policejní mluvčí Dana Čírtková.

 

Ve čtvrtek jeden z neukázněných řidičů překonal maximální povolenou rychlost dokonce dvojnásobně. Policejní hlídka ho odpoledne přistihla na omezení v úseku na 117. kilometru D1 směrem na Prahu. Čtyřiačtyřicetiletý řidič audi částí dálnice, kde je maximálně osmdesátka, prosvištěl rychlostí 161 kilometrů v hodině.

 

 

Policisté jeho přestupek zadokumentovali a předali ke správnímu řízení. "Právě v těchto úsecích policisté denně šetří zcela zbytečné dopravní nehody, které mají ve většině případů po dobu vyšetřování a dokumentování nehody a odstraňování havarovaných vozidel, za následek úplné uzavření dálnice," popisuje Čírtková.

 

Následkem toho se tak na celé dálnici tvoří kolony. Řidiči, kteří v nich uvíznou, jsou často nervózní a nepozorní. Hrozí tak nebezpečí, že v okamžiku, kdy se kolona rozjede, dojde dle policie k další zbytečné nehodě. Příčina další srážky je pak prý ve většině případů stejná. "Řidič se plně nevěnuje řízení a nedokáže adekvátně a včas zareagovat na dopravní situaci, která vznikla před ním," vysvětluje policejní mluvčí.

 

 

Nepozornost některých řidičů má za následek to, že v plné rychlosti "vletí" do aut, která kolonu uzavírají. Často si totiž dle informací policie nevšimnou, že se kvůli dopravnímu omezení zpomalil nebo úplně zastavil provoz. V případě úseků, jako je ten na D1, kdy je doprava vedena v provizorních a zúžených jízdních pruzích, je často velkým problémem i poskytnutí pomoci obětem nehod.

 

Je totiž prakticky nemožné vytvořit uličku pro sanitku či hasiče. Problém dostat se k místu nehody mají i odtahové služby, které často musí k nehodě nacouvávat, nebo přijet z protisměru za asistence policejní hlídky. Ukáznění podle policie nebývají ani řidiči kamionů, kteří často předjíždějí v místech, kde je to zakázané, a parkují v odstavných a připojovacích pruzích.

 

 

Na D1 se aktuálně modernizuje úsek 11 o délce 8,8 km, ve směru Koberovice a Humpolec. Pracuje se také na úseku 12 – Humpolec, Větrný Jeníkov – o délce 13,6 km. S dopravním omezením musí počítat řidiči také na téměř 15 kilometrech mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Necelých šest kilometrů se opravuje také v úseku Velké Meziříčí západ a Velké Meziříčí východ.

TN.cz