Souboj hypersportů

Kdo je nejrychlejší? Bugatti je blízko 500 km/h, Koenigsegg se ale nevzdá!

Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 14
Zdroj: Bugatti
Nejrychlejší sériově vyráběné auto světa.

Bugatti Chiron Super Sport 300 je nově nejrychlejším sériovým vozem současnosti. Bugatti s upraveným Chironem nedávno trhlo rychlostní rekord 490 km/h. Následně automobilka podle očekávání oznámila, že tuhle upravenou raketu opravdu vyrobí v malé sérii, čímž se snažila rekord pro produkční vůz potvrdit. Konkurenční Koenigsegg o regulérnosti pochybuje a chystá odpověď.

Černo-oranžový držitel rekordu má oproti klasickému Chironu o 25 centimetrů prodlouženou záď bez křídla a upravené koncovky výfuku. Hodně se dbalo na co nejlepší aerodynamiku a totální odlehčení.

 

Při pokusu o rekord řidiče chránila klec a lasery neustále měřily, zda se podvozek nezvedá od země. Hypersport nakonec na trati Ehra-Lessien v Německu překonal hranici 300 mil v hodině. Dosáhl až na 304,77 mph, což je v přepočtu 490,48 km/h.

 

 

Bugatti následně představilo vůz i v sériovém provedení. Ale budoucí majitelé to budou mít s pokusy o dosažení maximální možné rychlosti poněkud složitější: Chiron Super Sport 300+ bude mít elektronicky omezenou maximálku na bezpečnějších 440 km/h.

 

Případní závodníci by museli požádat o odstranění omezovače, ale zároveň i o další dodatečné úpravy a instalaci ochranné klece. Pak by je automobilka teoreticky mohla pustit na testovací okruh koncernu VW u Ehra-Lessien v Dolním Sasku.

 

 

Bugatti novou raketou každopádně utřelo konkurenci - jako první překonalo magickou hranici 300 mil v hodině a dosavadního rekordmana Koenigsegg Agera RS “smázlo” o 33 km/h.

 

Chiron Super Sport by prý mohl jet ještě rychleji (až o 25 km/h), kdyby se při testu nesnažili dodržet nejpřísnější bezpečnostní standardy a kdyby se o rekord pokusili na silnici ve větší nadmořské výšce, například v americké Nevadě, kde (jen tak mimochodem) svého předchozího rekordu dosáhla právě Agera.

 

Šéf automobilky Stephan Winkelmann pak vzkázal, že další rekordy už Bugatti vlastně nezajímají. Pro automobilku údajně tahanice o nejrychlejší auto nadále nejsou výzvou. Prý na kroky konkurence vždycky dokázala odpovědět a teď se chce soustředit na vylepšování jiných vlastností, než je maximální rychlost.

 

Švédský projektil Koenigsegg Agera RS byl držitelem oficiálního rekordu mezi produkčními vozy od podzimu 2017, kdy na uzavřené nevadské dálnici dosáhl průměrné rychlosti při jízdě oběma směry 447 km/h (maximální pak 457 km/h) a sesadil z trůnu Bugatti Veyron (431 km/h). Bugatti si tak po dvou letech vlastně vzalo rekord zpět.

 

 

Koenigsegg prostřednictvím mluvčího konkurenci k úspěchu poblahopřál. Bugatti by ale prý mělo rekord potvrdit s opravdu homologovanou sériovou verzí a také v obou směrech, což se u takových pokusů dělá hlavně kvůli povětrnostním podmínkám a případnému sklonu trasy.

 

V překladu to znamená: Bugatti k rekordu gratulujeme, ale vlastně ho neuznáváme. A i kdyby, jsme připraveni ho znovu pokořit!

 

 

Švédové už totiž chystají odpověď. Jejich nová zbraň se jmenuje Jesko a prý bude určitě schopná sprintovat přes 300 mph (482 km/h). Tak uvidíme...

 

Fotogalerie: Nejrychlejší produkční vůz světa

1
/
6
Zdroj: Bugatti
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 9

TN.cz