VIDEOTEST: Kodiaq RS

I v zimě muže být horko! S ostrým Kodiaqem RS na jihu Evropy

Zdroj: TN.cz

Kodiaq RS – ostrá verze populárního SUV a zároveň nejdražší škodovka na trhu. Vyrazili jsme na oficiální testování a “ereso“ projeli na klikatých okreskách španělské Andalusie. Jak si vedlo? Podívejte se.

Na pobřeží Atlantiku bylo i v prosinci nádherně. Od města Jerez jsme se vydali až na nejjižnější bod kontinentální Evropy – mys Tarifa. Dál na jih po pevnině žádná silnice nevede. Projeli jsme zakroucené silničky, otestovali jsme výkon na dálnici i v kopcích, vyzkoušeli jsme jízdu na písečné pláži i přímořských polňačkách.

 

A Kodiaq RS rozhodně nezklamal. Ne, není to žádný sporťák. Ale to jsme od něj ani nečekali. Je to pořád pohodlné rodinné SUV se spoustou prostoru, v téhle verzi i s pár ozdobami navíc. Ale ta úprava mu sedí a dodává autu říz.

 

129

Fotogalerie: Kodiaqu RS sluší červená i modrá

Zdroj: TN.cz / Škoda Auto

Škoda Kodiaq RS - 16

Hodnocení:

 

Má trochu upravené nárazníky, atraktivnější masku, větší kola s výraznými červenými třmeny, pár černých doplňků a loga. Styl RS dodávají Kodiaqu i nové koncovky výfuku, které mu celkem sedí. Co na tom, že ta pravá je falešná a jen na okrasu.

 

Uvnitř jsou změny výraznější díky sportovním sedačkám, volantu, budíkům a dalším detailům ve stylu RS.

 

To hlavní je ale pod kapotou. Kodiaq ve verzi RS konečně dostal motor, který si zaslouží. Sice to není benzín jako u Superbu Sportline nebo Octavie RS, ale ve Škodovce se i tak hodně snažili. S pohonem všech kol je spojený dvakrát přeplňovaný dvoulitrový motor TDI s výkonem 176 kW (240 koní). Jde o nejvýkonnější diesel a první biturbo v historii škodovky. Velké SUV tuhle sílu potřebovalo!

 

 

Další vychytávka není vidět, o to víc je slyšet. Pořádné “ereso“ přece musí mít pořádný zvuk! Jenomže dieselový motor zařvat neumí, a tak to inženýři vymysleli jinak: Výfukům dodává potřebný sound elektronika. Systém Dynamic Sound Boost nabízí tři nastavení zvukového projevu motoru. Výsledný řev pak při sportovní jízdě vydává reproduktor schovaný pod nárazníkem.

 

My jsme víc ocenili upravený podvozek, adaptivní tlumiče dobře reagují na zvolený režim a další plusy vůz nabral při sportovním nastavení.

 

 

Kodiaq RS se povedl, všechny změny mu prospěly. Na okreskách je díky přesnému řízení a rychlé reakci výborný, slušně si vedl i v uzoučkých uličkách andaluských měst. Na dálnici je to hlavně pohodička, ale když potřebujete, dokáže se změnit v dynamické zvíře. Není to gepard, ale na medvěda je to hodně dobré...

 

Základní cena pětimístného Kodiaqu RS je milion a necelých dvě stě tisíc k tomu. S příplatky a sedmi sedačkami za něj dáte milion a půl. Podobně dynamické velké SUV byste na trhu za tu cenu hledali těžko.

TN.cz