Jaguar I-Pace

Elektrický postrach pro Teslu Model X. A prý bude už v roce 2018!

Téma:

Autosalon v Los Angeles byl dějištěm premiéry zásadního konceptu značky Jaguar, která se chystá přidat k silným hráčům na trhu s elektromobily. Atraktivní koncept I-Pace slibuje dojezd bezmála 500 kilometrů na jedno nabití a svézt bychom se v něm měli již v roce 2018!

Průkopnické značce Tesla se podařilo prorazit s vizí, že i ryzí elektromobily mohou být sexy pro zámožnou klientelu, čehož zakladatel Elon Musk patřičně využívá. Zavedeným prémiovým výrobcům tak nezbývá než dotahovat náskok, který v oblasti elektrického know-how získala americká Tesla a přicházet s obdobnými produkty. A přesně takový případ je nový Jaguar I-Pace, který zjevně míří na crossover Tesla Model X. Produkční verze I-Pace vyjede již na konci roku 2017, prodej zákazníkům bude zahájen hned vzápětí. Nejen, že Jaguar už nebude měnit název této novinky, ale výraznějších změn již nedozná ani futuristický design I-Pace z pera Iana Calluma.
 

Staňte se naším fanouškem na facebooku!

 

Pokud jde o klíčové parametry I-Pace, podle Jaguaru dokáže sprintovat z klidu na stovku přibližně za 4 sekundy a na jedno nabití ujede až 480 kilometrů, což je v kategorii elektromobilů vynikající. I-Pace je vybaven 90 kWh Li-ion baterií uloženou mezi nápravami. Ta se na 80 procent nabije již za 90 minut a plné nabití trvá rozumné dvě hodiny. Systém dosahuje výkonu 400 koní a točivého momentu 700 Nm, přičemž poháněna jsou všechna kola. Na každou nápravu připadá jeden elektromotor.

 

Doporučujeme: Tesla bude ještě rychlejší!


Celohliníková platforma I-Pace je odvozena z již prodávaného SUV F-Pace, takže můžeme čekat vynikající jízdní vlastnosti díky přední nápravě s dvojitými lichoběžníky a zadní nápravě Integral Link. Výrobce slibuje, že I-Pace bude jezdit tak, jak se na Jaguar sluší, a to i navzdory hmotnosti 2100 kg. Těžiště I-Pace totiž leží o 120 mm níž k vozovce než u F-Pace, což je dobrý základ. I-Pace má rovněž o 115 mm delší rozvor, takže podle Jaguaru mají cestující víc místa na nohy než v limuzíně BMW řady 7. Praktický bude i kufr, který nabídne víc než slušných 530 litrů a navíc i malý úložný prostor pod přední kapotou.


Doporučujeme: Hyundai Ionig - dojezd 280 km a záruka 8 let


Ačkoli dynamikou v přímce nejspíš Jaguar Teslu nepřekoná, výrazně navrch by měl mít v kabině. Ať jde o luxusní materiály, design, i kvalitu zpracování. Na přístrojové desce najdeme hned tři displeje - dva dvanáctipalcové a jeden 5,5palcový na středové konzoli. Tvůrci I-Pace do interiéru propašovali spoustu krásných detailů, kterými se můžete pokochat u výdechů ventilace, koženého čalounění, nebo obložení z ořechového dřeva s nápisem "Lovingly crafted by Jaguar. Est Coventry 1935".

GALERIE: Jaguar I-Pace

1
/
8
jaguar - 16


Doporučujeme: 15 fotek, které vám ukáží jak se auta nestále zvětšují

TN.cz