Hledej
Silné příběhy

Drsná kampaň na vodíková auta: Slepý surfař i tanečnice bez rukou

Kampaň Toyoty
Zdroj: Toyota

Surfař, který nic nevidí, horolezkyně se zlomenou páteří, nebo bezruká tanečnice odmítající protézy. Nová celoevropská kampaň Toyoty s názvem DropByDrop (Kapka po kapce) ukazuje v emotivních spotech příběhy sportovců, kteří se nevzdali a překonali těžký úraz nebo postižení. Nyní podávají vrcholové sportovní výkony.

Jednou z hlavních hrdinek nové kampaně Toyoty je Simona Atzori, která se narodila bez rukou a odmalička odmítala protézy. Dnes je z ní balerína. “Nechápala jsem, proč bych se měla měnit proto, abych se vešla do představ jiných lidí. Abych vyhověla jejich požadavkům,” vysvětluje.

 

 

Koncept staví na paralele mezi vodíkovým vozem Toyota Mirai, který produkuje pouze čistou vodu, a potem lidského těla vystaveného námaze. Mirai v japonštině znamená budoucnost a tento vůz je součástí vize bezemisní společnosti, kterou Toyota prosazuje.

 

 

Projekt je pokračováním kampaně Start Your Impossible pro Olympijské a Paralympijské hry.

 

Jiný spot popisuje ženu z Velké Británie padající k zemi na svém vozíku. V dalším záběru se už ale otáčí na na U-rampě skateparku.

 

 

Dalším je příběh surfaře ze Španělska, který přišel o zrak poté, co jej srazila vlna, ale přesto surfuje dál.

 

 

Zajímavou hrdinkou je norská horolezkyně, která spadla z výšky 15 metrů, zlomila si páteř, oba kotníky, pánev a loket a už neměla nikdy chodit. V emotivním spotu ale opět zdolává svislou stěnu a ukazuje jizvy po svých zraněních.

 

 

Klíčem je pravdivý příběh a pomoc lidem. “Toyota je v této oblasti velmi autentická, protože dlouhodobě pomáhá lidem po celém světě překonávat postižení. Mobilita v duchu Toyoty už není jen svět aut,“ říká manažer Toyota Česká republika Petr Korecký.

 

 

Toyota je partnerem Olympijských a i Paralympijských her a také pomáhá vyvíjet pomůcky pro handicapované a umožnit jim tak neomezený pohyb.

 

Českými hrdiny jsou para hokejisté

Hrdiny, kteří překonali své fyzické dispozice, podporuje Toyota také v Česku. Stala se partnerem Mistrovství světa v para hokeji, na kterém Češi skončili na čtvrtém místě a jejich výkony sledovali diváci ve vyprodané ostravské areně. Mistrovství v Ostravě se objevovalo v živých vstupech také během utkání NHL.

 

 

“Každého z nás k výkonům nakopl nějaký úraz. Všichni jsme přišli o nohu, někteří z nás o obě. Teď se jen snažíme dokázat, že něco umíme. Já jsem sportoval od šesti let. Přestal jsem kvůli vojně, po vojně jsem přišel o nohu a díky tomu jsem se sportem zase začal, abych si dokázal, co všechno zvládnu,” vypráví jedna z hvězd našeho para hokejového týmu Michal Vápenka.

 

 

Více než 16 let strávil na vozíku také útočník Zdeněk Šafránek. V roce 2003 na něj v práci spadla plošina převážející osobní automobily. Jeden a půl tuny železa mu nevratně poškodilo míchu.

TN.cz