Zimní opatření na D1

Co má bránit zimním kolapsům na D1? Odstavení kamionů a dva sypače

Téma:

Ministerstvo dopravy chystá na zimu několik opatření. Mají zabránit kolapsům dopravy na D1, které se během posledních zim opakují pokaždé, když nejvytíženější českou dálnici zasype sníh.

Nekonečné kolony, řady kamionů odstavených kvůli povinným přestávkám řidičů, hodiny a někdy i dny čekání. Takové situace se v posledních letech na dálnici D1 opakují několikrát během zimy. Obzvláště na Vysočině problémy přicházejí v podstatě pokaždé, když napadne víc sněhu.

 

Ministerstvo dopravy společně s Krajem Vysočina chystá už na nadcházející zimu několik opatření, která mají kolapsům zabránit. A nebo problémy alespoň zmírnit.

 

“Snažíme se co možná nejlépe připravit na zimní období a s využitím zkušeností ze zásahů všech složek integrovaného záchranného systému na D1 maximálně zmírnit dopady nepříznivého počasí ovlivňující provoz dálnice i život nejen obyvatel našeho kraje,“ přibližuje hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

 

 

Ten v úterý znovu jednal s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem, zástupci správy a údržby silnic a integrovaného záchranného systému. “Od posledního setkání v červenci se nám podařilo mnohé konkrétní kroky posunout. Rezervy nacházíme v informovanosti řidičů, nicméně i na tom Ministerstvo dopravy ČR a ŘDS intenzivně pracuje," dodává Běhounek.

 

Ministerstvo slibuje další odpočívky pro kamiony, sypače připravené okamžitě vyjet, proměnné dopravní značení a rychlý přístup pro složky IZS.


Opatření, která mají zmírnit dopady nepříznivého počasí na dopravu:

 

Na dálnici D1 přibude do konce roku 130 parkovacích míst pro kamiony, celkem jich bude k dispozici 850. Dalších 213 míst vznikne pro mimořádné události.

 

 

V rámci zimní údržby budou také po celou zimu stát na exitu 90 dva posypové vozy, které v případě potřeby okamžitě vyjedou a ošetří vozovku.

 

”K usměrnění provozu má přispět také proměnné dopravní značení, které pracuje s kombinací dopravních a meteorologických dat. Ředitelství silnic a dálnic jej v rámci pilotního provozu od prosince nainstaluje na území Kraje Vysočina,“ doplňuje ministr dopravy Kremlík. Značení by mělo včas usměrnit dopravu tak, aby provoz zůstával plynulý.

 

Jednotlivé složky IZS budou moci v krizových situacích využít nové trasy pro opuštění dálnice. Jedná se především o výjezd přes odpočívku nebo služební sjezdy. Při mimořádných událostech je budou moci využívat i osobní auta.

 

 

 

 

Podívejte se na slova ministra dopravy Vladimíra Kremlíka a dopravního experta ODS Stanislava Blahy v reportáži TV Nova:

TN.cz