Hledej
Podařená akce

Citroën čistí české silnice, aneb návrat šrotovného

Citroën
Zdroj: Citroën

Šrotovné byla velkolepá akce v patnácti evropských zemích, ale v ČR jsme se jí nikdy nedočkali. Státy vyplácí příspěvky ve výši desítek tisíc korun při koupi nového auta, pokuď zákazník nechá ekologicky zlikvidovat to staré.

V roce 2009 bylo šrotovné zavedeno v patnácti evropských zemích a mělo hned dva cíle. Omladit vozovoý park na silnicicích a nakopnout automobilovou výrobu. Vypadalo to, že bude i v ČR, ale tehdy zákon vetoval prezident Václav Klaus a i když bylo jeho veto později přehlasováno, tak šrotovné v ČR nakonec nikdy spuštěno nebylo. Dnes s ním přichází Citroën, který ho pojal jako originální marketingovou akci.


DOPORUČUJEME: Auto na vodu se blíží! 220 kWh jen z trocha vody a speciálního prášku

 

„Štve nás, že vláda jen mluví o tom, že průměrný věk aut na českých silnicích je patnáct let, a že by se to mělo změnit. Štve nás, že se sice čerstvě podporují nákupy ekologických aut, ale platí to jen pro města a státní organizace. Štve nás, že se prostě pro zlepšení prodeje osobních aut běžným zákazníkům neděje vůbec nic,“ vypočítává František Neuman, ředitel českého zastoupení Citroënu. „Zrušili jsme tedy veškeré slevy a akční ceníky, a zavedli jsme vlastní šrotovné. Dáváme příspěvek na nákup vybraných aut až ve výši 120 tisíc korun, podmínkou je, že kupující dá na sešrotování nebo k výkupu svoje stávající auto. Zaměřujeme se hlavně na auta co mají emisní normy Euro 1 až Euro 3, ale vykupujeme jakákoliv auta, u těch co mají cenu vyplatíme kromě šrotovného i částku jako u běžného výkupu na protiúčet.“


DOPORUČUJEME: Ukrást motorku trvá jen pár vteřin. Podívejte se, jak to dělají...
 

Citroën si na akci vyčlenil víc jak 100 milionů korun a zákazníci mohou šrotovné využít až do konce letošního roku. Zákazníkům bez auta, nebo těm, kteří se nechtějí svého stávajícího auta z nějakého důvodu zbavit, vyplatí Citroën takzvaný ekologický bonus ve výši 80 procent šrotovného. Ano, jde především o marketingovou akci, protože i Citroën měl předtím takzvané akční ceníky, kde se ceny lišily i o několik desítek tisíc, ale tohle má sympatické označení i cíl. 


BAVÍ VÁS AUTA A VŠE KOLEM NICH? CHCETE BÝT V OBRAZE? STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU!

TN.cz