Aktualizováno 14.2. 2019 11:56
Kvalita služeb

Audit autoservisů: Nejhorší mají na Ústecku, nejlepší v Praze

Autoservis
Zdroj: Getty Images

Auditoři společnosti Cebia rok kontrolovali autoservisy po celé republice. Při neohlášených návštěvách hodnotí kvalitu služeb, přístup k zákazníkům a zda je v servisu nepodvádí. Kontroly probíhají opakovaně a kvalita služeb se prý zlepšuje.

Nejlepší hodnocení mají autoservisy v Praze (hodnocení 98 %) a v Jihočeském kraji (98 %). Naopak nejhůře dopadly servisy v kraji Ústeckém (85 %) a Olomouckém (87 %).

 

Při kontrolách značkových servisů dosáhly na nejvyšší úroveň služby servisů Škoda (97 %), Volkswagen (96 %), Peugeot (95 %), Citroen (92 %) a Ford (89 %).

 

Takové jsou závěry Auditu servisů, služby, kterou prví rok provozuje společnost Cebia. Ta je lídrem na trhu v prověřování původu a historie vozidel.

 

 

Auditory si nejčastěji najímají leasingové společnosti a správci firemních flotil, ale služba je určena i vedoucím servisů ke kontrole zaměstnanců a běžným motoristům.

 

Všechny kontroly probíhají neohlášeně. Servisní zakázky jsou prověřovány ve zhruba 20 kritériích a celkově vyhodnoceny v rozsahu od 0 až do 100 %.

 

Hodnotí se řada parametrů od přístupu k zákazníkovi, přes zakázkový list se správným rozsahem předepsaných úkonů, skutečný rozsah předepsaných prací včetně výměny oleje, správnost rozsahu vyúčtování, provedení kontroly funkčních prvků vozidla či provedení testovací jízdy až po umytí vozidla před vrácením provozovateli.

 

 

Nově bude Cebia v servisech kontrolovat i kvalitu opravy vozidel po pojistných událostech a zaměří se také na laboratorní testy oleje, které odhalí nekvalitní výměny náplně.

 

“Nejčastější závady, se kterými se auditoři při kontrolách setkávají, jsou nekompletní zakázkové listy, přebírání vozidel “od stolu“, nepředložené vyměněné díly s “rychlou skartací“, nevyplněné elektronické servisní knížky a znečištění vozidel v souvislosti se servisní zakázkou,“ popisuje Barbora Minksová z Cebie.

 

Auditoři do každého servisu chodí několikrát, průměrně 3x za rok. Sledují, jestli se služby zlepšily. A většinou se servisy skutečně zlepšují. Vedoucí servisů prý většinou výsledky auditu respektují a snaží se napravit reputaci.

 

Služba má zákazníkům Cebie ukázat, kde se vyplatí nechat si auta opravovat. “Zákazníci oceňují přínos služby především v preventivní oblasti. Získávají jistotu, že servisy, kam směřují svá vozidla, jsou pod průběžným dohledem a úroveň služeb je na velmi vysoké úrovni,“ říká ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

 

Letos auditoři častěji zavítají do neznačkových servisů. “Jejich podíl na trhu služeb stoupá, ale existují výrazné rozdíly v kvalitě jimi provedených zakázek,“ dodává Pajer.

TN.cz