Hledej

Audi mění označení modelů. Logiku v tom nehledejte.

Audi
Zdroj: Audi

BMW už to tak má dávno. Mercedes taky. A teď už i Audi změní označení svých modelů tak, že podle označení na zádi nepoznáte, jestli je pod kapotou dvou nebo třílitrový motor.

Bavilo vás, když jste se podívali na zadek auta a hned jste podle označení věděli, jaký má motor? Že když tam bylo 2,0 TFSI, tak bylo jasné, že je tam dvoulitrový benzínový čtyřválec, a že když 3,0 TDI, tak je pod kapotou nafotvý šestiválec 3,0 l? Nu, tahle hra nám co nevidět skončí. Audi totiž mění označení svých aut napříč všemi modelovými řadami, prý kvůli tomu, že zákazníci měli problém se v označení orientovat a nedokázali jednoduše srovnávat jednotlivé typy pohonů, od benzínových a naftových, až po elektrické nebo hybridní. Nově bude auto označeno podle výkonu, ale ne podle konkrétního číslo, ale podle výkonové kategorie, kam bude auto patřit. 

 

Nové označení Audi:
30 = 110 – 130 koní
35 = 150 – 163 koní
40 = 170 – 204 koní
45 = 230 – 252 koní
50 = 285 – 313 koní
55 = 333 – 374 koní
60 = 435 – 462 koní
70 = přes 544 koní

 

DOPORUČUJEME: Průšvih! Nové motory nesplňují emisní normy ani náhodou. Ze 75 aut prošla jen čtyři!

 

Důvodem je podle všeho fakt, že koncern VW, tedy i Audi, plánuje v budoucnu používat jen několik pohonných jednotek, které ale budou mít různé naladění. Už nyní je to tak u naftových dvou i třílitrových motorů a časem by to mělo být ještě markantnější. Označení TDI nebo TFSI ale zůstává. Nově tedy až uvidíte Audi 40 TDI, tak nemá čtyřlitr, ale motor s výkonem od 170 do 204 koní, a 55 TFSI samozřejmě není 5,5 l (ideálně dvanáctiválec), ale jakýkoliv benzínový motor s výkonem od 333 do 374 koní.


DOPORUČUJEME: Audi si opět pohrává s myšlenkou elektrického supersportu

 

TN.cz