Hledej
Silničáři vs. řidiči

ANKETA: Kdo může za kolaps D1? Má smysl zákaz pro kamiony?

Kolony na D1
Zdroj: ČTK

Stačí pár hodin hustého sněžení a naše nejvytíženější dálnice pravidelně kolabuje. V tomto týdnu ji sníh na Vysočině vyřadil dokonce na několik dní!! Ministerstvo se kvůli tomu hádá s dopravci. Kdo za kolaps může? Řidiči kamionů, silničáři, policie, ministerstvo?

Úterý, středa, čtvrtek... Zprávy z opravovaného úseku dálnice D1 na Vysočině zní několik dní stejně: totální kolaps a dlouhé kolony. Doprava se zasekla v opravovaném úseku, který zhotovitel nedokončil včas.

 

 

Ministr dopravy Dan Ťok z problémů obvinil řidiče kamionů. Jsou podle něj neukáznění a dělali si v kolonách pauzy! Policisté musí šoféry zaparkované v kolonách budit. Přitom jsou řidiči povinni dálnici uvolnit.

 

 

Dopravci a řidiči si (pochopitelně) zase stěžují, že za pravidelné komplikace můžou silničáři, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), potažmo ministerstvo. Podle sdružení dopravců Česmad i přes poměrně přesnou předpověď nikdy nejsme svědky adekvátních opatření. Správci komunikace a policie na situaci nereagují včas.

 

Podívejte se na reportáž z Televizních novin: 

 

A spor pokračuje: ministr navrhuje zakázat na všech českých dálnicích kamionům vjezd do levého pruhu. Podle něj by to usnadnilo údržbu a prospělo plynulosti provozu. Podle dopravců ministerstvo jen odvádí pozornost od aktuálních problémů a nedostatečné údržbě na Vysočině.

 

Tak kde je podle vás pravda?

 

Anketa

Kdo může za kolaps na D1?

Hlasovalo 716 lidí.

 

Anketa

Pomohl by zákaz jízdy kamionů v levém pruhu?

Hlasovalo 1735 lidí.

TN.cz