Automobilový gigant

Nová obří automobilka propojí 14 známých značek. Tohle je její logo

Stellantis
Zdroj: PSA
Téma:

V automobilovém světě vznikl nový gigant Stellantis, který je výsledkem fúze francouzské PSA Group s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler. Propojí pod sebou celou řadu známých značek. Vzniká tak čtvrtý největší automobilový koncern, který teď ukázal své nové logo.

PSA a Fiat Chrysler Automobiles představily finální logo skupiny Stellantis, nového obra, který vzejde z jejich rovnocenné fúze.

 

Nová společnost zastřeší celou francouzsko-italsko-americkou spolupráci. Vznikne tak mateřský koncern, který bude používat nový název a logo. Jednotlivé dceřiné značky si zachovají svoje zavedené názvy i typické znaky.

 

Pod PSA Group patří Peugeot, Citroën, DS i Opel s britskou mutací Vauxhall.

 

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) je nadnárodní automobilka, která vyrábí vozy Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Ram a Maserati.

 

Sloučením vznikne čtvrtý největší výrobce aut na světě za koncernem Volkswagen, Toyotou a skupinou Renault-Nissan.

 

"Logo symbolizuje bohaté dědictví zakládajících společností skupiny Stellantis a sílu portfolia 14 významných automobilových značek, které pod oba koncerny spadají. Dokládá rovněž různorodost profesního zázemí jejích zaměstnanců pracujících ve všech regionech světa," uvedla nová firma v prohlášení.

 

 

Název Stellantis je odvozen z latinského slovesa "stello", což znamená "zářit hvězdami". Logo se objeví na firemních budovách ve Francii, USA, Itálii i na dalších sídlech po celém světě. "Spolu s názvem Stellantis je vizuálním vyjádřením ducha optimismu, energie a obnovy diverzifikované a inovativní společnosti odhodlané stát se jedním z nových lídrů v nadcházející éře udržitelné mobility," dodává automobilový gigant.

 

 

Představení loga je dalším krokem k dokončení projektu fúze, k němuž by mělo dojít do konce prvního čtvrtletí příštího roku po splnění obvyklých podmínek, včetně schválení akcionáři obou společností a splnění antimonopolních a dalších regulačních požadavků.

 

Skupiny PSA a FCA se na fúzi dohodly už vloni v prosinci. Její hodnota se odhaduje v přepočtu na 1,2 bilionu korun. Stellantis by chtěl prodávat zhruba 8,7 milionu vozů ročně, roční tržby by měly dosáhnout 4,5 bilionu korun.

 

Automobilky si od spojení slibují nižší náklady na výrobu elektrifikovaných vozů díky sdílení výrobních kapacit i částí jednotlivých modelů. Lépe se vypořádají s plněním přísných emisních norem i slábnoucí poptávkou u některých značek.

 

 

Skupině PSA patří i značka Free2Move, jejímž prostřednictvím poskytuje nabídku služeb konektivity a mobility. PSA je jedním z průkopníků poskytování vozů se samočinným řízením a vysokou úrovní konektivity. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).

 

FCA prodává také díly a služby pod značkou Mopar a působí v oblasti komponentů a výrobních systémů pod značkami Comau a Teksid.

Související témata:
TN.cz